וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בהאיטי: "70,000 נטמנו בקברי אחים"

כך מסר ראש הממשלה ג'ין מקס בלארייב שהורה על מצב חירום עד סוף החודש במדינה. בתוך כך, רופאים מעריכים כי למרות העלייה בקצב הסיוע, פצועים רבים ימותו בהמשך

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש ממשלת האיטי ג'ין מקס בלארייב אמר בראיון לרשת האמריקאית ABC הלילה (שני) כי 70,000 מתים מרעש האדמה נטמנו בקברי אחים גדולים ושמצב החירום הוכרז עד סוף החודש במדינה. כוחות ההצלה נאבקים לספק מזון וטיפול רפואי לניצולי רעש האדמה, ורופאים מזהירים כי חצי מהפצועים ימותו אם לא ינותחו במהלך 12 עד 24 השעות הקרובות.

האיטי הצלה. רויטרס, רויטרס
3,000 חיילים אמריקאים יישלחו להאיטי/רויטרס, רויטרס

בתוך כך, קצב אספקת הסיוע למדינה המוכה התגבר בסיוע מסוקי חיל הים האמריקאי המנחיתים מזון ותרופות מהאוויר. מסוקי בלק-הוק ערכו יותר מ-100 גיחות במהלך אתמול ומספר הטיסות צפוי לעלות. אחת הבעיות עליהן מדווחים בצבא ארה"ב היא חוסר האבטחה באיורי הנחיתה, בעיה שלדבריהם צפויה להיפתר עם הגעתם של חיילי הנחתים האמריקאים למקום. נשיא ארה"ב ברק אובמה הורה הלילה לגייס ולשלוח להאיטי 3,000 חיילי מילואים בכללם אנשי צוותים רפואיים וחיילי נחתים שיאבטחו את הצוותים.

בתוך כך, מאות אלפי ניצולים מרעידת האדמה בהאיטי ממתינים לעזרה. מאות משאיות אספקה של האו"ם המאובטחות על ידי שומרים חמושים עושות את דרכן דרך קבע מכיוון שדה התעופה מחוץ לפורט או פראנס לעבר העיר, אולם הן נתקלות במהרה במכשולים, ברחובות הומי אדם ושברים ורכבים עמוסים בגופות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully