וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בית החולים הישראלי - המרכזי בהאיטי"

17.1.2010 / 21:35

המפקד האחראי על האשפוז בבית החולים הארעי שהקימה ישראל בהאיטי מספר כיצד הפך בית החולים למרכז כירורגי. "ביצענו ניתוחים מצילי חיים וכריתות כתוצאה מנמקים"

דובר צה"ל

(צילום: באדיבות דובר צה"ל, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

המפקד האחראי על האשפוז בבית החולים הארעי שהקימה המשלחת הישראלית בהאיטי, ד"ר כרמי בר טל, תיאר הערב (ראשון) את פעולת בית החולים באי מוכה האסון. לדבריו, בית החולים הישראלי הפך לבית החולים העיקרי באי ולמעין מרכז כירורגי שאליו מפנים מרכזים מקומיים של האו"ם וארה"ב את הפצועים הקשים.

משלחת החילוץ של צה"ל ברפובליקה האיטי חילצה לפני מס' שעות פקיד ממשל. דובר צה"ל
"בית החולים פועל בתפוסה מלאה"/דובר צה"ל

בר טל אמר כי בית החולים פועל בתפוסה מלאה. לדבריו בית החולים אף הקים מעין מרפאה קהילתית המטפלת בפציעות קלות יחסית על מנת להקל על העומס בבית החולים עצמו.

"החלק העיקרי של הפגיעות בהן אנו מטפלים הן פגיעות אורטופדיות – שברים, שברים פתוחים, פגיעות מעיכה וכדומה", סיפר בר טל. "ביצענו גם מספר ניתוחים מצילי חיים כגון כריתות כתוצאה מנמקים וניתוחים דומים". לדבריו חלק מהניתוחים שבוצעו היו ניתוחים שאינם קשורים ישירות לפגיעות רעידת האדמה. "ביצענו כמה ניתוחים בנפגעי ירי שנפגעו בקרבות הרחוב המתרחשים בעיר", אמר בר טל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רעידת אדמה בהאיטי. רויטרס
"מרבית הפגיעות הן אורטופדיות - שברים וכו'"/רויטרס

בר טל מתאר תנאי מחייה קשים. "מעולם לא הבנתי עולם שלישי מהו עד שהגעתי לכאן", אמר. לדבריו התושבים המקומיים מוקירים את פעילות המשלחת ונרתמים לעזרה בהפעלת בית החולים ככל שביכולתם. "הדבר הבולט כאן ביותר הוא העצבות שמכסה את הכל – לא לחץ, לא היסטריה, אלא עצבות", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully