וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנו של סדאם חוסיין לקה בשבץ מוחי

טארק עזיז, מי שהיה סגנו של סדאם חוסיין לקה בשבץ קשה ואף איבד את כושר הדיבור. עזיז, בן ה-73, מרצה עונש מאסר של 15 שנים על תפקידו בהוצאתם להורג של 42 סוחרים

מקורביו של טארק עזיז, מי שהיה מבכירי משטרו של סדאם חוסיין, מסרו היום (ראשון) כי הוא אושפז בבית חולים לאחר שסבל משבץ מוחי קשה בסוף השבוע ואיבד את יכולת הדיבור. בנו של עזיז בן ה-73 סיפר כי אביו סבל משבץ קשה ביום שישי והועבר מהמעצר בו הוא מוחזק לבית חולים צבאי אמריקאי.

"הוא נפל על הרצפה בתא המעצר ואחרי זה אמרו לנו שהוא איבד את יכולת הדיבור שלו לחלוטין", אמר הבן, זיאד עזיז, שמיהר גם למתוח ביקורת על המשך מעצרו של אביו, שסובל מסכרת וכבר עבר שבץ נוסף ב-2003. "ביקשנו שוב ושוב שהוא ישוחרר על בסיס הומניטרי", אמר הבן.

עזיז מונה ב-1983 להיות שר החוץ בממשלה העירקית והיה ידוע בשל התבטאויותיו הקיצוניות, אפילו למשטרו של סדאם חוסיין, בנוגע למערב. בשנת 1991 הוא מונה לסגנו של הנשיא, אך ההערכות הן כי לא הייתה לו השפעה של ממש על קבלת ההחלטות. למרות זאת, הוא נחשב לנוצרי הבכיר והמקורב ביותר לנשיא והיה אחת הדמויות המוכרות והמזוהות ביותר עם משטרו של חוסיין.

עזיז הסגיר את עצמו לאמריקאים באפריל 2003, זמן קצר יחסית לאחר פלישת כוחות הקואליציה למדינה. במרץ 2009 הוא נידון ל-15 שנות מאסר על תפקידו בהוצאתם להורג של 42 סוחרים בשנת 1992, משום שהפקיעו מחירים. בהמשך הוא זוכה ממעורבותו בדיכוי ההתקוממות השיעית ב-1999. על אף פניות מצד משפחתו לגורמים בינלאומיים, ובעיקר לוותיקן, כדי שיפעלו לשחררו בשל ההידרדרות במצבו הבריאותי, הוא מוחזק במתקן של הבסיס האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully