וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI לא מוצא את בן לאדן, גם לא תמונה שלו

פוליטיקאי ספרדי נדהם לגלות שב-FBI עשו שימוש בתמונה שלו, שהורדה מהאינטרנט, כדי להציג את מנהיג אל קאעדה בעמוד המבוקשים ביותר שבאתר הבולשת

פוליטיקאי ספרדי הודיע הערב (שבת) כי הוא שוקל לתבוע את סוכנות הביון האמריקאית ה-FBI מאחר וזו השתמשה בתמונה שלו בכדי להרכיב את הפרופיל האחרון שפורסם של מנהיג אל קעאדה אוסמה בן לאדן וגרמו בכך לדמותו להיות "מגוכחת".

"קודם כל, אני אבקש מה-FBI לתת הסבר, שלא ניתן לי עד כה. ואז תהיה לי הזכות לנקוט בצעדים משפטיים נגדם", אמר גספר למזרס, מנהיגה לשעבר של המפלגה הקומוניסטית בספרד, והדובר שלה הפרלמנט כיום. "בימים האחרונים ראינו את שרותי הביטחון מעורבים בכמה דברים תמוהים, בתוכם כשלים מהותיים, אולם לא האמנתי שהם יכולים להשפיע עלי בצורה כל כך ישירה", אמר.

סוכן ה-FBI ג'ייסון פאק סיפר שבארגון היו ערים לדמיון בין התמונה של בן לאדן שאמורה היתה להראות כיצד צפוי המבוקש מספר 1 של הארגון להיראות כיום, לבין "תמונה קיימת של דמות ציבורית רשמית בספרד". הסוכן המיוחד פאק סיפר שהטכנאים בסוכנות לא מצאו דוגמה ראויה במאגרי המידע של הארגון, ולכן השתמשו בתמונה שהורידו באינטרנט. "הטכנאי שעשה זאת לא היה מודע לזהות האדם שנראה בתמונה", אמר פאק, שהוסיף כי התמונה תוסר מאתר האינטרנט של הסוכנות.

"ה-FBI 'גיחכו' אותי כשהשתמשו בתמונה שלי, אבל זה יכול לקרות לכל אחד – שישתמשו בתמונתו כדי לתאר טרוריסט. זה פוגע בכבוד שלי, בדמותי הציבורית ובביטחון של כולנו", סיכם למזרס.

דובר משרד ראש הממשלה הספרדי סיפר שגורם רשמי במדינה ייעץ לשגרירות האמריקאית בספרד ליצור קשר עם למזרס ולהסביר לו את נסיבות התקרית המצערת. האמריקאים הרימו את הכפפה, והאחראי על קשרי החוץ בשגרירות שוחח עם למזרס ומסר לו את התנצלותם הכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully