וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר ההרוגים בהאיטי: חמישים עד מאה אלף

ארגון הבריאות הפאן אמריקאי מעריך שמספר ההרוגים ברעידת האדמה בהאיטי נע בין חמישים למאה אלף בני אדם. הסיוע העולמי ממשיך לזרום למדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: לירז ליבנה)

ארגון הבריאות הפאן אמריקאי מעריך שמספר ההרוגים כתוצאה מרעש האדמה בהאיטי נע בין 50,000 לכ-100,000 בני אדם. על פי גורמים בארגון, ההערכה מתבססת על אומדנים שקובצו ממקורות שונים. עם זאת, דיווחו בארגון שיש קושי לאמוד את מספרם המדוייק של הנספים בשל קריסת התשתיות במדינה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחח בצהריים (שישי) עם נשיא האיטירנה פרוואל והתחייב לסייע לשיקום ארוך הטווח של המדינה הענייה. "הנשיא אמר שהעולם הזדעדע בשל האובדן והסבל בהאיטי והבטיח לגייס תמיכה אמריקאית מלאה", דיווח הבית הלבן.

מאמצי הסיוע של האו"ם ומדינות העולם בהאיטי נתקלים בקשיים חמורים, בשל החורבן והרס התשתיות במדינה לאחר רעש האדמה. דיוויד ווימהרסט, מנהל התקשורת של האו"ם בהאיטי, אמר היום (שישי) שהמצב נראה חסר תקווה. "הם מצפים לעזרה שאנחנו כרגע לא יכולים לתת... אנחנו עדיין לא ערוכים להעניק עזרה בקנה מידה גדול. הם נעשים כועסים ונואשים מרגע לרגע. המצב עלול להתפוצץ".

"אחת הבעיות הקשות היא שהמשטרה בהאיטי לא נוכחת ברחובות כלל", הוסיף ווימהרסט. "הם פשוט נעלמו, כך שאנחנו צריכים לשמור גם על החוק הוסדר". לדבריו, הוא לא מאשים את השוטרים, שרבים מבני משפחתם נהרגו או נפצעו ובתיהם נהרסו. הלילה בזזו ניצולים את מחסני הסיוע של האו"ם בבירה.

צ'ארלס וינסנט, בכיר בתוכנית המזון של האו"ם אמר לכתבים שחלוקת המזון החלה, אך היא תורחב רק לאחר שהתנאים בשטח יאפשרו זאת . לדבריו, סיוע המזון שמועבר כרגע לכמה אלפי אנשים "הוא טיפה בים, בהשוואה לצרכים של הניצולים".

הריסות לאחר רעידת האדמה בהאיטי. רויטרס
"הם נעשים כועסים ונואשים מרגע לרגע. המצב עלול להתפוצץ", ניצול מרעידת האדמה/רויטרס

"האנשים האלה איבדו הכל, אין להם כלום", אמר רנלדה למארק, שבחצר ביתו בשכונת פורט נשיונל החרבה שוכבים כעת 500 ניצולים פצועים. "הם מחכים כבר יומיים. אף אחד לא עוזר לנו. בבקשה הביאו לנו מים או שאנשים ימותו בקרוב".

רעידות המשנה ממשיכות לפקוד את העיר, מפוררות מבנים מטים לנפול ומגבירות את הייאוש. כעת נערכים באו"ם להרחיב מאד את הסיוע ולהפיצו למחוזות מרוחקים יותר בהאיטי. בכוות סוכנויות הסיוע לספק מזון לכשני מיליון איש במהלך החודש הקרוב. סוכנויות האו"ם יפנו לקהילה הבינלאומית בבקשה לגייס 550 מיליון דולר לטובת מאמצי הסיוע. "תהיה פניית בזק במהלך היום במטרה לגייס את הסכום כדי לעזור לניצולים", אמרה קורין מומל וניאן, דוברת בארגון.

במקביל, קובה אישרה היום למטוסי ארה"ב לטוס בשטחה האווירי על מנת לפנות נפגעים מרעש האדמה בהאיטי דרך בסיס גוואנטאנמו למיאמי. כך דיווח הבית הלבן. בכך אמור להתקצר זמן הטיסה לבתי החולים בפלורידה בכשעה וחצי.

עדכון ראשון: 14:41

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully