וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם ליורה במרכז היהודי בסיאטל

מבצע פיגוע הירי במרכז היהודי בסיאטל נידון למאסר עולם ללא אפשרות לשחרור על תנאי. בפיגוע שאירע לפני שלוש וחצי שנים נהרגה אישה אחת וחמישה בני אדם נפצעו

בית משפט גזר היום (חמישי) עונש מאסר עולם על גבר שהורשע ברצח של אישה במהלך פיגוע ירי במרכז היהודי בסיאטל לפני כשלוש וחצי שנים. בהתקפה נפצעו גם חמישה בני אדם נוספים.

נאביד חאק פנה לבית המשפט לראשונה וטען כי אירוע הירי נגרם עקב מחלת הנפש שלא טופלה. "אני מבין שאתם כועסים", אמר חאק בן ה-34. "הטרגדיה לא היתה מתרחשת אם לא הייתי מקבל טיפול רפואי גרוע ולוקה במחלת נפש". חאק גם התנצל על המקרה מעומק נשמתו, כך דיווח העיתון "הסיאטל טיימס".

מספר ניצולים ובני משפחותיהם דיברו בפני בית המשפט טרם הקראת גזר הדין, וסיפרו כיצד האירוע הותיר את חותמו על חייהם. שריל סטומבו, שעדיין סובלת מפגיעת כדור בבטנה אמרה לחאק "אתה תשלם על בחירתך במשך שארית חייך".

גזר הדין היה פורמלי בלבד לאחר שחאק הורשע בחודש שעבר ברצח - עבירה שגוררת עמה מאסר עולם ללא אפשרות לשחרור על תנאי. חבר המושבעים אף הרשיע אותו בעונש שנאה וחמישה סעיפי ניסיון רצח מדרגה ראשונה.

במהלך המשפט עדי ראייה סיפרו כי חאק קרא קריאות נגד יהודים בזמן שפתח באש בתוך המרכז. על פי דיווחי המשטרה, הוא פרץ למרכז כשהוא מצמיד אקדח לגבה של נערה בת 14. לאחר שנכנס הוא ירה בשישה עובדים של המרכז. אחת מהן, פאם וכטר נהרגה לאחר שחאק רדף אחריה לתוך חדר המדרגות וירה בראשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully