וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות 36 עובדי או"ם נהרגו ברעש בהאיטי

גורלם של 150 מעובדי האו"ם בהאיטי עדיין לא ידוע והם מוגדרים כנעדרים. ארצות הברית הודיע על שליחת 5,000 חיילים וסיוע מיידי בגובה 100 מיליון דולר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

עלה ל-36 מניין אנשי האו"ם שנהרגו ברעידת האדמה בהאיטי, כך מסר היום (חמישי) דייויד ווימהרסט, בכיר בארגון הנמצא בפורט או פראנס, עיר הבירה של האיטי. מוקדם יותר אמר מזכ"ל האו"ם באן קי מון, כי כ-150 אנשי הארגון עדיין נעדרים, וכי עדיין אין חדש לגבי גורלו של ראש כוח האו"ם לשמירת שלום באי, התוניסאי הדי ענבי. נשיא האיטי רנה פרבאל אמר אתמול כי ענבי אינו בחיים, אך גורמים באו"ם הביעו ספק לגבי הדיווח.

האיטי, מבט על ההרס מלמעלה. רויטרס
מבט מלמעלה של ההרס בעיר הבירה פורט או פראנס/רויטרס

הבוקר, כוחות סיוע חילצו עובד או"ם שהיה כלוא תחת הריסות בניין האו"ם בבירה פורט או פראנס, שקרס ברעידת האדמה. טארו יוביר האסטוני הוא האדם היחיד שחולץ מההריסות. "לא היה אף אחד מסביב", הוא אמר. יוביר חולץ על ידי צוות החילוץ של מחוז פירפקס שבמדינת וירג'ינייה שבארה"ב שנשלח לסייע. "זה המצב הגרוע ביותר שראיתי, וברור שזה נחמד מאוד כשמוצאים מישהו שאפשר לעזור לו", אמר סם גריי, חבר צוות החילוץ. "לצערי, אנחנו לא יכולים להגיע לכל מי שאנחנו רוצים, אבל נמשיך לנסות ולעבוד כל עוד אנחנו כאן".

עדיין אין נתונים מדוייקים על מספר ההרוגים באסון, הצלב האדום העריך כי המספר עשוי להגיע ל-50,000 בני אדם. הנשיא האמריקאי ברק אובמה הודיע כי ארצו תשגר להאיטי חיילים וספינות לסיוע במאמצי החילוץ וההצלה באי וכי הוא מקצה סיוע בגובה של 100 מיליון דולר להאיטי. בין כוחות הסיוע, כ-3,500 חיילים וכ-2,000 נחתים. הקבוצה הראשונה של 100 חיילים צפויה להגיע היום.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully