וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלב האדום: כ-50,000 הרוגים בהאיטי

לפי הערכות של ארגון הצלב האדום עד עתה ישנם 50,000 הרוגים כתוצאה מרעידת האדמה בהאיטי. ארצות הברית ממשיכה לשלוח סיוע למדינה והנשיאים לשעבר קלינטון ובוש הודיעו כי הם מתגייסים למאמצי הסיוע

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

"בין 45,000 ל-50,000 בני אדם נהרגו ברעידת האדמה, וכשלושה מיליון נפגעו או הפכו לחסרי בית", כך מעריך בצהריים (חמישי) ארגון הצלב האדום. בהאיטי נמשכים ניסיונות החילוץ של מאות אלפי בני האדם שנקברו מתחת להריסות הבתים מרעידת האדמה בעוצמה 7 בסולם ריכטר שפקדה את המדינה בלילה שבין שלישי לרביעי.

בנאום טלוויזיוני בשידור חי, אמר היום נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי ארצו תשגר להאיטי חיילים וספינות לסיוע במאמצי החילוץ וההצלה באי וכי הוא מקצה סיוע בגובה של 100 מיליון דולר להאיטי. "לאנשי האיטי אני אומר: העם האמריקאי עומד לצדכם, לא תישכחו ולא תיעזבו" , אמר אובמה. למאמצי הסיוע התגייסו גם נשיאי ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש וביל קלינטון. לפי מקורות המקורבים לבית הלבן השניים הסכימו לעזור במשימות הסיוע להאיטי לבקשת הנשיא ברק אובמה.

בכיר בצבא ארצות הברית אמר ל"רויטרס" שעד כ-3,500 חיילים ישוגרו להאיטי למשימות סיוע וביטחון. בנוסף, הפנטגון דיווח על שליחת נושאת מטוסים ושלוש ספינות הנושאות 2,000 נחתים. במקביל, השרה לענייני בריאות ושירותי רווחה הודיעה כי 300 אנשי צוות רפואי יישלחו לאי ו-12,000 נוספים נמצאים בכוננות לצאת לאי. קת'לין סבליוס הוסיפה כי אנשי המרכז לבקרת מחלות ייצאו להאיטי כדי לעזור בניטור איכות המים והמזון כדי למנוע התפשטות מחלות.

נזקי רעידת האדמה בהאיטי. איבונה דמרס, AP
מאות אלפי בני אדם העבירו את הלילה במרפאות השדה שהקימו רופאים ללא גבולות/AP, איבונה דמרס

אלפי תושבי האיטי העבירו את הלילה בשינה ברחובות ובגינות ציבוריות. סוכנות הבריאות "רופאים ללא גבולות" דיווחה כי "זרם מסיבי של נפגעים", מרביתם פצועים באורח קשה, מגיעים למרפאות שדה מאולתרות שהוקמו ברחובות.

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, שביטלה את ביקורה המתוכנן לאוסטרליה כדי להתמקד בטיפול באסון בהאיטי, השוותה את ההרס במדינה לזה של גלי הצונאמי שגרמו למותם של כ-230 אלף בני אדם במדינות אסיה ב-2004. "זה אסון במימדים תנ"כיים. הטרגדיה ממשיכה לרדוף אחרי האיטי ותושביה", אמרה קלינטון, "כפי שזה נראה כרגע, זה עומד להיות אחד מהאסונות הגדולים בשנים האחרונות מבחינת אובדן חיי אדם. הצונאמי באוקיינוס ההודי היה אסון שכזה, עם מספר כזה גבוה של הרוגים. גם באסון בהאיטי יהיה מספר הרוגים גבוה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הריסות ממלאים את הרחובות לאחר רעידת האדמה בהאיטי. יורג קרוז, AP
הריסות ממלאים את הרחובות לאחר רעידת האדמה בהאיטי/AP, יורג קרוז

לפי הערכות, ברעידת האדמה החזקה שפקדה את האיטי, רעש האדמה החזק ביותר מזה 200 שנה בעוצמה של 7 בסולם ריכטר, ישנם עשרות אלפי הרוגים, רובם עדיין קבורים מתחת להריסות. כשלושה מיליון בני אדם, כשליש מתושבי המדינה, צפויים להיפגע בדרך ישירה או עקיפה מרעידת האדמה ותוצאותיה. החיפושים אחרי ניצולים נמשכו כל הלילה, אך ככל שעובר הזמן הולכים ופוחתים הסיכויים לאתרם בחיים. נשיא האיטי רנה פרוואל התראיין אמש לרשת CNN ואמר כי ההערכה היא שמספר ההרוגים יעמוד על עשרות אלפי בני אדם וטען כי אף שמע הערכות שמדברות על כ-300 אלף הרוגים. "צריך לראות כדי להאמין מה הנזק שנגרם. אין לי בית. ארמון הנשיאות נהרס, ועמו גם בתי חולים, בתי ספר, בניין האו"ם ובתיהם של מאות אלפים", סיפר הנשיא. ראש הממשלה ז'אן מקס-בלריבה העריך כי "יש חשש לחייהם של מאות אלפי תושבים, אני מאמין שמספר ההרוגים כבר עבר את המאה אלף". סנאטור בכיר במדינה אמר כי הוא סבור ש"מספר ההרוגים יגיע לכ-500 אלף".

ניצולים מרעידת האדמה בהאיטי קרדיט. מרקו דורמינו, AP
נמשכים החיפושים אחר ניצולים/AP, מרקו דורמינו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully