וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ראש הטליבן הפקיסטני שרד תקיפה

כלי טיס אמריקאי ירה שני טילים לעבר מתחם בפקיסטן, שבו שהה ככל הנראה חקימוללה מחסוד. 12 בני אדם נהרגו במתקפה, אך דובר הטליבן מסר כי המנהיג עדיין בחיים

גורמים ביטחוניים בפקיסטן טענו היום (חמישי) כי מנהיג הטליבן, חקימוללה מחסוד, היה היעד של מתקפת טילים, בה נהרגו לפחות 12 מורדים בצפון מערב המדינה.

לפי הגורמים, מטוס אמריקאי זעיר ללא טייס שיגר שני טילים לעבר מתחם במחוז וזיריסטן, שבו שהה ככל הנראה מחסוד, אולם לא ידוע אם הוא נפגע בהתקפה. עד כה נמסר על לפחות 12 הרוגים בתקיפה נגד המתחם, שבעבר שימש בית ספר דתי. דובר מטעם הטליבן אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית: "מחסוד היה בזירת האירוע בזמן התקיפה, אולם הוא עזב את המקום מיד לאחר מכן. הוא חי ובריא".

ההתקפה היום היא השמינית במספר בשבועיים האחרונים נגד יעדים של הקיצונים האיסלמים לאורך הגבול עם אפגניסטן. מאז כניסתו של ברק אובמה לתפקיד גדל מספר ההתקפות, על אף המחאה של רשויות הפקיסטניות שטענו כי הפגיעה באזרחים מקשה על גיוס תמיכה ציבורית למאבק בטליבן.

כמעט כל ההתקפות בחודשים האחרונים התמקדו בצפון וזיריסטן, חלק מהאזור השבטי האוטונומי למחצה, שלפי ההערכה משמש אזור מקלט עבור פעילי הטליבן ואל קאע דה שמוציאים את הפיגועים נגד כוחות ארה"ב ונאט"ו באפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully