וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: גזרי דין מוות למבצעי פיגוע ענק

11 בני אדם הורשעו בתכנון והוצאה לפועל של מתקפה נגד נגד משרדי הממשלה בבגדד בחודש אוגוסט. 95 בני אדם נהרגו בפיגועים ומאות נפצעו

בית משפט בעירק גזר היום (חמישי) עונשי מוות על 11 בני אדם, שהורשעו בתכנון ובביצוע פיגועים נגד משרדי ממשלה בבגדד באוגוסט האחרון. 95 בני אדם נהרגו ויותר מאלף נפצעו במתקפה המשולבת שאותה ביצעו.

הפיגועים התרחשו ב-19 באוגוסט, כאשר משאיות ממולכדות התפוצצו ליד משרד החוץ, לא הרחק מהפרלמנט העירקי באזור הירוק המאובטח, וליד משרד האוצר ברובע וזירייה שבצפון העיר. במקביל, נורו פצצות מרגמה לעבר יעדים ממשלתיים נוספים ברחבי העיר.

"היום הטיל בית המשפט הפלילי העירקי גזרי דין מוות על 11 פושעים, אשר הורשעו ביישום, תכנון ומימון ההתקפות שכוונו נגד משרדי האוצר והחוץ", מסר דובר מערכת המשפט, עבדול סאטר אל-בירקדר. הוא ציין, כי לנאשמים יש זכות לערער על גזר דינם.

לאחר הפיגועים הטילו הרשויות העירקיות את האחריות על ביצועם על גורמים המזוהים עם מפלגת הבעת' של סדאם חוסיין ועם אל קאעדה. גם בחודשים שלאחר מכן התרחשו פיגועים משולבים נגד מוסדות ממשלתיים בבגדד, כולל נגד משרד האוצר המשוקם, שגרמו למותם של יותר מ-200 בני אדם ולפציעתם של מאות נוספים. גם השבוע הועלתה הכוננות ברחבי בגדד לאחר שהתקבל מידע כל כוונה לפוצץ מוכנית ממולכדת ונעצרו כמה חשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully