וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיטי: שבעה ישראלים אותרו בריאים ושלמים

המשפחות של שבעה מתוך שמונת הישראלים שהוגדרו כנעדרים בעקבות רעש האדמה, דיווחו כי הצליחו ליצור עמם קשר. טרם נוצר קשר עם בתו של אייבי נתן. פיקוד העורף יקים בהאיטי בית חולים שדה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

משרד החוץ הודיע הבוקר (חמישי) כי נוצר קשר עם שבעה מתוך שמונת הישראלים שהוגדרו כנעדרים בעקבות רעש האדמה שפקד את האיטי. עם זאת, עדיין לא נוצר קשר עם בתו של אייבי נתן, שרונה אלסייה.

בתוך כך, הודיע הבוקר משרד החוץ כי ישראל תקים בית חולים שדה בהאיטי. המשלחת הישראלית צפויה לצאת עוד הערב. בבירת האיטי פורט או פרינס כבר נמצא שגריר ישראל ברפובליקה הדומיניקנית, עמוס רדיאן. הוא נפגש אמש עם נשיא האיטי ודן עמו בסיוע הישראלי למדינה מוכת האסון.

מוקדם יותר נודע כי משפחתם של בבריג'ט פייר עומשי ובבנה בן התשע, שגב דוד עומשי שהוגדרו כנעדרים בהאיטי הצליחה ליצור עמם קשר. כך אישר אמש משרד החוץ. במשרד החוץ מציינים כי עדיין ישנם שישה ישראלים שנעדרים בעקבות רעש המדינה שפקד את האיטי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לגורמים המקצועיים במשרדי הביטחון, החוץ וביטחון הפנים לפעול בדחיפות כדי לבחון הגשת סיוע הומניטרי למדינה. המשלחת שיצאה הבוקר הינה משלחת חלוץ של פיקוד העורף למיאמי כדי לקצר את ההליכים בדרך של המשלחת המרכזית להאיטי. זאת על מנת להבין את המצב בשטח שנפגע וכדי שהסיוע הישראלי יתאים לצרכים.

שגריר ישראל ברפובליקה הדומיניקנית הונחה לצאת ברכב להאיטי, כדי לדווח על המצב באזורים שנפגעו מרעידת האדמה. שגרירות ישראל בוושינגטון הונחתה לעמוד בקשר עם גורמי הסיוע האמריקאים כדי לאסוף מידע נוסף על הצרכים בהאיטי ולתאם את פעולות הסיוע ההומניטרי וההצלה.

מוקדם יותר אמר נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי "אנו רק מתחילים ללמוד את מימדי ההרס, אבל הדיווחים והמראות שאנו רואים של בתי חולים שקרסו, בתי מגורים מרוסקים וגברים ונשים שנושאים את שכניהם הפצועים ברחובות הם פשוט צובטים בלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully