וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהאיטי חוששים: יותר ממאה אלף נהרגו ברעש

לדברי ראש ממשלת האיטי, מניין ההרוגים ברעש האדמה "עלול בהחלט לעלות מעל ל-100 אלף איש". לפי ההערכות, כשלושה מיליון בני אדם ייפגעו מהשלכות האסון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

מניין ההרוגים הסופי מרעידת האדמה שפקדה הלילה (רביעי) את האיטי "עלול בהחלט לעלות מעל ל-100 אלף איש". כך העריך ראש ממשלת האיטי בראיון טלוויזיוני ראשון, מאז שארצו הוכתה ברעידת אדמה בעוצמה של 7 בסולם ריכטר.

"אני מקווה שזה לא נכון, כי אני מקווה שלאנשים היה מספיק זמן להימלט. היות שיש כל כך הרבה אנשים ברחובות כרגע, אז אנחנו לא ממש יודעים היכן הם גרו", אמר ראש הממשלה ג'ן מקס בלריב, שהוסיף כי "כל כך הרבה, כל כך הרבה בניינים, כל כך הרבה שכונות נהרסו לחלוטין, ובחלק מהן אנחנו בכלל לא רואים אנשים, אז אני לא יודע איפה הם".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס הערב (רביעי) לרעידת האדמה בהאיטי והבטיח שארה"ב תסייע ככל יכולתה. לדבריו, "אנו רק מתחילים ללמוד את מימדי ההרס, אבל הדיווחים והמראות שאנו רואים של בתי חולים שקרסו, בתי מגורים מרוסקים וגברים ונשים שנושאים את שכניהם הפצועים ברחובות הם פשוט צובטים בלב".

רעידת האדמה החזקה ביותר זה 200 שנה, בעוצמה של 7 בסולם ריכטר, היכתה הלילה בבירת האיטי פורט או-פרינס. ארגוני ההצלה מעריכים כי במדינה ישנם אלפי הרוגים הקבורים מתחת להריסות בעיר הבירה פורט או פרינס. נשיא האיטי, רנה פרבאל, אמר כי הוא חושש לחייהם של אלפים מבני עמו שנפגעו ברעידת האדמה. פרבאל אמר לעיתון "מיאמי הראלד" כי המראות בבירה פורט או-פרינס הם "בלתי ניתנים לתפיסה. בניין הפרלמנט קרס, משרד המס קרס, בתי ספר קרסו כמו גם בתי חולים", אמר נשיא האיטי.

דובר הצלב האדום הבינלאומי, פול קונילי, העריך כי שלושה מיליון בני אדם נפגעו וייפגעו מהשלכות רעש האדמה, ולדבריו יידרשו עוד יומיים-שלושה על מנת לקבל תמונת מצב ברורה של הנזקים

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הודיע כי ארצו מוכנה לסייע באופן ממידי להאיטי, וכי צוותי סיוע כבר יצאו לאי שמדרום לקובה. מזכירת המדינה הילרי קלינטון, הנמצאת בהוואי, הבטיחה אף היא סיוע מלא - אזרחי וצבאי.

אובמה, התחייב לספק סיוע לשיקומה של האיטי מנזקי רעש האדמה. בהודעה מיוחדת אמר אובמה כי הנחה גורמים בממשל האמריקני לעזור באופן מהיר ומתואם כדי להציל כמה שיותר חיים.
"הוריתי לממשל להגיב בפעולה מהירה, מאורגנת ואגרסיבית במאמץ להציל חיים", אמר אובמה, "לתושבי האיטי יהיה הסיוע המלא של ארצות הברית במאמץ הדחוף להציל את הלכודים מתחת להריסות ובהעברת סיוע הומניטרי, כמו מזון, מים ותרופות שתושבי האיטי יהיו זקוקים לו בימים הקרובים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
רעידת אדמה בהאיטי. רויטרס
"המראות פשוט צובטים בלב"/רויטרס

חשש לגורלם של מאות אנשי או"ם

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, קרא למדינות העולם לסייע בדחיפות למדינה, הנחשבת לענייה ביותר בחצי הכדור המערבי. הוא ציין, כי קיים חשש לחייהם של אלפי בני אדם, בזמן שעדי ראייה מספרים על ערימות של גופות בבירה פורט או-פרינס.

באן קי מון אמר כי בניינים ותשתיות ברחבי הבירה סבלו מנזק נרחב, וכי השירותים הבסיסיים נמצאים על סף קריסה. "אין ספק שאנחנו ניצבים בפני מצב חירום הומניטרי משמעותי, ויש צורך במאמצי הצלה נרחבים", אמר באן במסיבת עיתונאים במטה ארגון האו"ם בניו יורק.

המזכ"ל מסר כי הוא יעביר 10 מיליון דולרים מקרן החירום של האו"ם והורה לשלוח צוות חירום כדי לתאם את מאמצי הסיוע הבינלאומיים. הוא ציין בנוסף כי הוא מאוד מודאג לגורלם של רבים מאנשי צוות האו"ם המשרתים במדינה. כוח שמירת השלום של האו"ם בהאיטי, שמוצב שם מאז ההפיכה ב-2004, מונה כ-9,000 בני אדם. האו"ם מסר כי מספר רב של אנשיו עדיין נעדר בעקבות רעידת האדמה. זאת לאחר שבניין מטה האו"ם בן חמש הקומות קרס.

עדכון ראשון: 17:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully