וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים של מדלן מקאן ביימו את חטיפתה?

הילדה הבריטית בת הארבע, שלפני שנתיים וחצי נעלמה מדירת נופש בפורטוגל, חוזרת לכותרות. מפקד המשטרה הפורטוגלית טוען: "היא מתה כתוצאה מתאונה טרגית, והוריה ביימו את החטיפה"

לפני כשנתיים וחצי הזדהה כל העולם עם זוג ההורים הבריטי קייט וגארי מקאן, הוריה של מדלן מקאן בת הארבע, שעקבותיה נעלמו במהלך חופשה משפחתית בפורטוגל. כעת הם חזרו למדינה בה נעלמה בתם, רק כדי לשמוע את מפקד כוחות המשטרה שניהל את החקירה טוען בפני בית המשפט כי מדלן מתה בתאונה טרגית ומאשים אותם שהעלימו את הגופה והסתירו ראיות שהיו עלולות להפלילם.

"היא מתה בדירה, כתוצאה מתאונה טראגית, והוריה ביימו את חטיפתה לאחר שהבינו שנכשלו בשמירה על ילדיהם", כך אמר לבית המשפט טוואר דה אלמדיה, ראש משטרת פורטימאו, שניהל במשך חודשים את חקירת ההיעלמות, "אלה היו המסקנות של חקירת המשטרה שניהלתי", הוא הוסיף.

ההאשמות הללו נגד ההורים הושמעו בבית המשפט במהלך דיון אותו הם עצמם יזמו, במטרה למנוע את פרסומן בספר של אחד מחוקרי המשטרה הפורטוגלית שפרש לאחרונה מתפקידו. הטענות האלו נגד ההורים הופרכו כבר ב-2008 על ידי שופט פורטוגלי, שקבע כי אין שום הוכחה שתרשיע את בני הזוג.

כותב הספר, החוקר גונקלו אמראל, הוביל את החקירה בבית אותו שכרו ההורים באתר הנופש פראיה דה לוז. אז, בערב בו נעלמה הילדה היו ההורים בארוחה במסעדה מרוחקת מבית הנופש, בו הותירו את ילדתם ללא השגחה. החוקר שהעלה את הטענות גם מול הממונים עליו וגם בבית המשפט - הורחק מהחקירה ופרסם ספר על הפרשה בשם "האמת של השקר". הספר יצא לאור במהלך שנת 2008 והפך לרב מכר בפורטוגל.

בני הזוג מקאן ניהלו מאבק משפטי נגד פרסום הספר, גם לאחר שכבר יצא לאור, והם דורשים להפסיק את הדפסתו, בטענה כי הוא פוגע בניסיונות החיפוש אחרי בתם. במקביל, הם דורשים פיצויים בגובה כמיליון ליש"ט, שישמשו להמשך החיפושים אחרי בתם, שהם מקווים עדיין בחיים. הקצין ממשטרת פורטוגל שהעיד הבוקר בבית המשפט ענה לטענות אלו כשאמר: "תמיד דיברנו על מוות בנסיבות טרגיות. מעולם לא אמרנו שמדובר ברצח, בני הזוג לא הרגו את הילדה - אבל הם החביאו את הגופה".

בעדותו סיפר הקצין כי כלב משטרתי מצא עקבות דם בחדר הילדים ובפינת האוכל של דירת הנופש ממנה נעלמה הילדה. החוקר אלמדיה טען, כי המשטרה הבריטית הכתיבה את אופי החקירה החל משלב מסוים, וקבעה כי מאמצי החקירה יתמקדו בחטיפה ולא בחקירת מוות. הוא אף התלונן באזניו של השופט על כך שמעולם לא ניתנה לו הזדמנות לחקור את בני הזוג מק'אן. במהלך עדותו הוא אמר כי בכל מקרה, בין אם בתם בחיים ובין אם היא מתה, "בני הזוג היו צריכים לעמוד לדין באשמת הזנחה פושעת של ילד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully