וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בטבח בפיליפינים מבקש שחרור בערבות

בדיון על שחרורו בערבות של החשוד העיקרי בטבח הפוליטי בפיליפינים זימנה התביעה עד ראייה למקרה, שסיפר כיצד ראה את אנדל אמפטואן הבן יורה בקורבנות מטווח קצר בקור רוח

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: בת גולן)

התובעים במשפטו של החשוד בתכנון הטבח הפוליטי בפיליפינים הציגו היום (רביעי) עד ראייה לאירוע במהלך דיון בשחרורו בערבות. אנדל אמפטואן הבן, בנו של המנהיג הפוליטי במחוז מגינדנאו בדרום המדינה, עצור בחשד שהוא עומד מאחורי הטבח בו נהרגו 57 מתומכי יריבו הפוליטי.

התובעים התנגדו לבקשתו להשתחרר בערבות והביאו לדיון עד ראייה לאירוע – ראסול סאנגקי, סגן ראש עיריית אמפטואן. סאנגקי טען שהוא ראה כיצד הקורבנות מוצאים להורג ביריות מטווח קצר בידי אנדל הבן ושני אחייניו. רוב הקורבנות היו בדרכם למשרדי ועדת הבחירות לרשום את מועמדותו של איסמעיל מנגודדטו. אשתו ואחיותיו של מנגודדטו היו בין ההרוגים.

אמפטואן הבן הכחיש את ההאשמות וקרא למשפט הוגן. "כל מה שאני רוצה זה משפט הוגן. אם הוא יהיה הוגן אני אנצח במשפט ב-100%, כי אללה יודע, אני יודע, שאני חף מפשע", הוא אמר לכתבים.

מחוץ לבית המשפט עשרות עיתונאים ופעילי זכויות אדם הפגינו נגד השחרור בערבות וקראו ליותר שקיפות בהליכים המשפטיים, זאת לאחר שבית המשפט אסר על שידורים ישירים של ההליכים והגביל את הגישה של התקשורת. "עוצמת המקרה היא כזאת שדורשת סיקור חי", אמר אחד העיתונאים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully