וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מאשימה את ארה"ב וישראל בחיסול המדען

יו"ר הפרלמנט האירני מאשים ישירות את ארצות הברית וישראל במעורבות בחיסול מדען האטום האירני מחוץ לביתו בטהרן. ארה"ב: "ההאשמות מגוכחות"

יו"ר הפרלמנט האירני האשים היום (רביעי) את ישראל וארצות הברית בתכנון הפיגוע שבמהלכו נהרג מדען אטום בכיר בטהרן, כך דיווחה סוכנות הידיעות ISNA. "השגנו מידע ברור כמה ימים לפני ההתנקשות שיחידות מודיעין של המשטר הציוני, בשיתוף עם ה-CIA, ביקשו לבצע פעולת טרור בטהרן", אמר עלי לרינג'ני.

אתמול גוף בלתי מוכר בשם "החזית לשחרור אירן" נטל את האחריות לחיסול מסעודי עלי מחמדי, פרופסור לפיזיקה גרעינית ומרצה באוניברסיטת טהרן. מסעודי נהרג בפיצוץ בשלט רחוק של מטען חבלה בעת שעלה על האופנוע שלו, סמוך לביתו בצפון טהרן.

"ישראל וארצות הברית אולי חושבות שלאור מחלוקות פנימיות מסוימות, יש הזדמנות לפעול ושהן יוכלו ליצור חיכוך בין אקדמאים ולפגוע במחקר הגרעיני במדינה", הוסיף לרינג'ני.

פרופסור מסעודי לא היה מתומכי הממשל האירני. שמו הופיע על רשימת אקדמאים שתמכו במנהיג האופוזיציה מיר חוסיין מוסאווי, לאחר הבחירות ביוני שעבר.

האשמות מגוכחות

ארצות הברית הכחישה כל מעורבות בהתנקשות. משרד המדינה האמריקאי תיאר את ההאשמות על מעורבותה באירוע כ"מגוחכות".

אתמול העריך ד"ר עוזי רבי, ראש החוג להיסטוריה של המזרח התיכון וחוקר בכיר במרכז ללימודים אירניים באוניברסיטת ת"א, כי "ייתכן שהמדען שחוסל החל להעביר מידע ושירותים למערב ולפיכך הוא חוסל על ידי השלטונות. רבי הוסיף, כי "בתקופת בוש וגם כעת, בתקופת אובמה, מזרים המערב כסף רב כדי לגייס אנשים באירן שיעבירו מידע החוצה. זו כמובן אפשרות אחת, אבל אם זה אכן קרה, הרי שהמשטר באירן תפס שתי ציפורים במכה: גם חיסל סוכן כפול וגם הציג זאת כפעולה של סוכנים מערביים. בכך הוא משכנע את הציבור שהמשטר נמצא תחת מתקפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully