וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה מקוונת: גוגל מאיימת לעזוב את סין

ענקית האינטרנט גוגל עושה שרירים מול הענק הסיני. בגוגל מאיימים להפסיק את הצנזורה באתר לאחר שחשבונות ג'ימייל של פעילי זכויות אדם נפרצו ככל הנראה על ידי הממשל הסיני

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

גוגל קוראת תיגר על ממשלת סין ומאיימת להפסיק את צנזור התוצאות באתר הסיני שלה אף להפסיק את פעילותה במדינה. ההודעה של ענקית האינטנרט שפורסמה אתמול (שלישי) באה לאחר שחשבונות הדואר האלקטרוני של פעילי זכויות אדם נפרצו.

לדברי גוגל, זוהתה "פגיעה מתוחכמת ומכוונת על התשתית שלנו שמקורה מסין". החברה מסרה כי החשבונות לא נפרצו באמצעות פרצת אבטחה בגוגל אלא, ככל הנראה, דרך תחבולות "פישינג" או העלאת תוכנות זדוניות למחשבי המשתמשים. גוגל לא האשימה במפורש את ממשלת סין בפריצה לחשבונות הג'ימייל, אך אמרה שהיא לא מוכנה לצנזר יותר את תוצאות החיפוש באתר הסיני שלה, כפי שנדרש ממנה.

גוגל בסין. רויטרס
תושבים מניחים פרחים מחוץ למשרדי גוגל בסין/רויטרס

בהודעה מטעם הסמנכ"ל המשפטי של החברה נמסר: "ההתקפות הללו והמעקב שהן חשפו – יחד עם הניסיונות בשנה האחרונה להמשיך את ההגבלה של חופש הביטוי באינטרנט – הובילו אותנו למסקנה שכדאי שנבדוק האם ראוי שנמשיך את עסקינו בסין. אנחנו מבינים שייתכן שפירוש הדבר הוא שנצטרך לסגור את האתר הסיני שלנו Google.cn, וייתכן שגם את המשרדים שלנו בסין".

הצעד המפתיע מוסיף למתיחות הגוברת בין ארצות הברית וסין לגבי החופש באינטרנט. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון צפויה להודיע בשבוע הבא על מדיניות טכנולוגית חדשה שאמורה להקל את הגישה של אנשים מסביב לעולם לאינטרנט לא מצונזר. קלינטון אמרה כי ההאשמות של גוגל "מעלות חששות רציניים" וכי ארצות הברית מבקשת מסין הסבר.

בסין יש יותר מ -350 מיליון גולשים ברשת האינטרנט וההכנסות מחיפוש מקוון עולות על מיליארד דולר, יחד עם זאת כל הפעילות המקוונת במדינה צריכה לעמוד בחוקי צנזורה סינית מחמירים האוסרים על דיון או הצגת עמודים בנושאים רגישים כמו, עצמאות לטיבט, ותנועת הפאלון גונג.

כל החברות הזרות הפועלות בסין, כמו מיקרוסופט וגוגל, בנוסף על ענקיות האינטרנט המקומיות, באידו וסינה, פועלות על פי החוקים הללו. סין היא אחד השווקים היחידים בעולם בהם לגוגל אין יתרון - באידו הוא מנוע החיפוש המוביל עם נתח שוק של 60%, לעומת 30% של גוגל. לדברי גוגל, בשבועות הקרובים החברה תערוך שיחות עם ממשלת סין כדי לבחון הפעלה של מנוע חיפוש לא מצונזר במסגרת החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully