וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס לארגונים בעזה: "די לירי נגד ישראל"

איסמעיל הניה, ראש ממשלת חמאס ברצועה, קרא לג'יהאד האיסלמי ולוועדות ההתנגדות העממיות לחדול מירי רקטות לעבר ישראל. "צריך לשתף פעולה ולחסום כל תוקפנות ישראלית נגד אנשינו"

חמאס מנסה להפיג את המתח עם ישראל ומצרים: הארגון קרא היום (שלישי) לארגונים החמושים האחרים הפועלים ברצועת עזה לחדול מיידית מירי הרקטות ופצצות המרגמה לעבר ישראל. כמו כן, חמאס הבטיח לקהיר לחקור את התקרית בה נורה למוות שוטר מצרי סמוך למחסום רפיח בשבוע שעבר.

ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, אמר כי על הארגונים להתחשב בהישגים שהצטברו ברצועה מאז הוכרזה הפסקת האש עם ישראל לאחר מבצע "עופרת יצוקה" לפני כשנה. לדברי הניה, הדבר עולה בקנה אחד עם האינטרס להגן על תושבי עזה מהתקפות ישראל.

"אנחנו קוראים לכל הפלגים הפלסטינים להגביר את שיתוף הפעולה ביניהם במטרה לחזק את ההסכמה הלאומית, לפעול להגברת האחדות, להגן על האינטרסים שלנו ולחסום כל תוקפנות ישראלית נגד אנשינו", אמר הניה.

שר הביטחון אהוד ברק קרא אמש לחמאס לרסן את בעלי בריתה ברצועה - ואיים שאם לא ייעשה כך, ישראל תמשיך בהתקפותיה. ירי טילי הקסאם לעבר ישראל מצד הג'יהאד האיסלמי וועדות ההתנגדות ותגובת ישראל שהביאה למותם של כמה פלסטינים, הפכו את השבועיים האחרונים לאחת התקופות המתוחות מאז סיום עופרת יצוקה.

"נחקור את מות החייל המצרי ברפיח"

בעוד שהמתח בין חמאס לישראל הוא עניין שבשגרה, בשבועות האחרונים חלה הידרדרות ביחסים בין חמאס למצרים על רקע המחלוקת על מעברי הגבול. כשהיא מתוסכלת מכישלון מאמצי הפיוס בין פתח לחמאס, בקהיר הביעו כעס על חמאס לאחר שחייל מצרי נורה למוות במעבר רפיח בשבוע שעבר.

החייל נורה במהלך עימותים על רקע מאמציה של מצרים לחסום את תנועת הסחורות המנהרות בגבול. מקורות מצריים סיפרו כי החייל נפגע מכדור רובה שנורה מהצד הפלסטיני. דובר חמאס, סמי אבו זוהרי דחה היום את הטענות ואמר כי יש אינדיקציות המלמדות על כך שייתכן והשוטר נפגע מכדור שנורה בצד המצרי של הגבול.

בכל מקרה, אמר איסמעיל הניה, חמאס יפעל תוך נכונות אמיתית לחקור את נסיבות האירוע ולהגן על היחסים עם מצרים. "פתחנו בחקירה שמטרתה חקר האמת ולנקוט בצעדים שישיבו את היחסים עם מצרים למסלולם", אמר הניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully