וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על ישראל להתנצל או שנגיב בחריפות"

שגרירות טורקיה דורשת מישראל לפרסם התנצלות רשמית על השפלת השגריר. "אילון רקם למעשה מזימה נגד השגריר וטמן לו מלכודת"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

"אם ישראל לא תפרסם התנצלות פומבית – התגובה שלנו תהיה חריפה". כך נמסר הערב (שלישי) משגרירות טורקיה בישראל בתגובה לשיחת הנזיפה שהפכה להשפלה של השגריר הטורקי במשרד החוץ. בשגרירות סיפרו כי הפגישה בין השגריר אחמט אוגוז צ'ליקול לבין סגן השר אילון נקבעה מראש, ושהוא היה מופתע מנוכחות מצלמות הטלוויזיה במקום.

"הביקור נקבע מראש ליום חמישי, אבל אילון ביקש להקדים אותו לאתמול. ניסינו לברר אם יש משהו דחוף שהוביל להקדמת הפגישה, אולם קיבלנו תשובה שלילית", סיפרו. "בתחילת הפגישה, אילון נהג באופן מוזר וחייך בזמן שאמר דברים קשים וחריפים בעברית לעיתונאים שהגיעו לסקר את הפגישה. השגריר היה משוכנע שמדובר רק בדברי ברכה, ולכן חייך והפגישה עצמה התנהלה באווירה מקצועית ורגועה".

דוברת השגרירות מסרה כי אילו השגריר היה הבין את דברי אילון, הוא היה מגיב בחריפות. "רק מאוחר יותר, למדנו מה אירע בפגישה, והבנו שאילון רקם למעשה מזימה נגד השגריר וטמן לו מלכודת", אמרה.

"הודעת ישראל - לצרכים פוליטיים"

משרד החוץ הטורקי גינה מוקדם יותר היום בחריפות את ישראל בגין השפלת השגריר הטורקי אתמול וההצהרה, לפיה "טורקיה היא האחרונה שיכולה להטיף מוסר לישראל". בהודעה רשמית שפרסם משרד החוץ באנקרה נאמר, כי הודעת משרד החוץ הישראלי "פורסמה לצרכים פוליטיים פנימיים וחצתה את הגבולות".

עוד נאמר בהודעה, כי "טורקיה העניקה סיוע ליהודים בכל עת שבה הם היו במצוקה לאורך ההיסטוריה" וכי "הדו קיום בין טורקים ליהודים מייצג היסטוריה של סובלנות וכבוד הדדי. לכן אנו דוחים את האשמות, לפיהן טורקיה היא המדינה האחרונה שיכולה להטיף מוסר לישראל".

רשתות הטלוויזיה CNN-TURK ואל ג'זירה דיווחו הבוקר כי משרד החוץ הטורקי זימן לבירור את השגריר הישראלי באנקרה גבי לוי, וזאת בעקבות "שיחת הנזיפה" שערך אתמול סגן שר החוץ דני אילון לשגריר הטורקי בישראל. דובר התקשורת הישראלית במשרד החוץ, יוסי לוי, מסר בתגובה לדברים כי "השגריר הישראלי אכן נמצא במשרד החוץ הטורקי, אולם עיתוי הפגישה נקבע מראש עוד לפני התקרית האחרונה". במשרד החוץ מעריכים כי "שיחת הנזיפה" שקיים סגן שר החוץ דני אילון עם שגריר טורקיה בישראל, תעלה בדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully