וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 בהאים מואשמים באירן בריגול למען ישראל

שבעה ממנהיגי הקהילה הבהאית באירן האושמו בריגול למען ישראל. אם יורשעו, הם עלולים להיות מוצאים להורג. הקהילה הבהאית הבינלאומית הכחישה את ההאשמות וטענת לרדיפה דתית

משפטם של שבעה ממנהיגי הקהילה הבהאית, המואשמים בריגול למען ישראל ושיתוף פעולה עם האויב, נפתח היום (שלישי) באירן. כך דווח בתקשורת האירנית. הקהילה הבהאית הבינלאומית מכחישה את ההאשמות וטוענת כי השבעה היו חברים בוועדה שטיפלה בצרכי המיעוט הבהאי באירן. אם יורשעו בריגול למען ישראל, הם עלולים לעמוד בפני גזר דין מוות.

השבעה, חמישה גברים ושתי נשים, נעצרו ב-2008 וקיבלו, על פי טענת אירן, הוראות מישראל וממדינות אחרות בכדי לערער את השלטון האיסלמי באירן ולפגוע בביטחון הלאומי של המדינה. סוכנות הידיעות האירנית איסנ"א דיווחה כי בית המשפט הציג היום את ההאשמות נגד השבעה, שכללו ריגול, איסוף מידע מסווג, העברת מידע לסוכנויות זרות ופעולה נגד הביטחון המקומי באמצעות הקמת ארגונים בלתי חוקיים ושיתוף פעולה עם ישראל. "ההאשמות נגד שבעת הבאהים הן שהם פעלו נגד הביטחון הלאומי", הסביר התובע הכללי בטהרן, עבאס ג'אפרי דולאטבדי.

ראשי המרכז הבאהי העולמי דחו את האשמות שלטונות אירן. ראשי הקהילה הדתית, שמרכזה העולמי נמצא בחיפה, אמרו לוואלה! חדשות כי מדובר בהמשך הרדיפה השיטתית של השלטונות האירנים אחרי אנשי הקהילה, מאז המהפכה החומניסטית בשנת 1979. "הבנו שלא הרשו למשקיפים להיכנס לאולם בית המשפט" אמרה דיאנה אלא'י, שליחת הבאהים לאו"ם, "אפילו עורכי הדין נאלצו להתווכח כדי שיאפשרו להם להיכנס לאולם. אלו עורכי דין שבכל מקרה אין להם גישה לנאשמים כבר כמעט שנתיים". לעומת זאת, סיפרה אלא'י לרשתCNN כי החוקרים מטעם משרד המודיעין האירני וצוות צילום נראו נכנסים ללא בעיה לאולם בית המשפט. "אנו חושבים שזה פשוט מקומם בהתחשב בזה שהשבעה מוחזקים במאסר רק בגלל אמונתם הדתית, בניגוד לכל מה שעומד בבסיס זכויות האדם".

גם ארצות הברית גינתה בחריפות את החלטת השלטונות באירן להעמיד לדין את חברי הקהילה הבהאית. "אנשים אלו יועמדו לדין מבלי שפורסמו עדויות נגדם ומבלי שניתנה להם גישה להגנה משפטית", נכתב בהודעה האמריקאית.

הדת הבהאית מתייחסת למקימה, בן המאה ה-19, כממשיך דרכם של אברהם, משה, בודהה, ישו ומוחמד. שלטונות הדת המוסלמים-שיעים באירן מתייחסים לדת הבהאית כנצר אפיקורסי של האיסלם. לטענת הקהילה, מאות מאמינים נכלאו והוצאו להורג במדינה מאז המהפכה האיסלמית בשנת 1979. הממשלה האירנית מצידה מכחישה שכלאה או הוציאה להורג עצורים בשל דתם. מועצת הדת הבהאית ממוקמת בישראל, ואחראית על נציגויותיה הדתיות ברחבי העולם. על פי הערכות, בעולם ישנם חמישה מיליון מאמינים בהאים, בהם כ-300 אלף באירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully