וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמיאניוק שוב מנסה לעכב את המשפט נגדו

בגרמניה התחדש משפטו של ג'ון דמיאניוק, הנאשם בסיוע לרצח 28 אלף יהודים. עורכי דינו ביקשו לדחות את המשך הדיונים בטענה שלא קיבלו לידם את כל חומר הראיות נגדו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

משפטו של ג'ון דמיאניוק בן ה-89 על סיוע לרצח 27,900 אלף יהודים במחנה הריכוז סוביבור התחדש היום (שלישי) בבית המשפט במינכן. גם היום הובא דמיאניוק לאולם על כיסא גלגלים, כאשר כמעט לאורך הדיון הוא שכב על מיטה עם כובע בייסבול כחול שכיסה את עיניו.

בפתח יום הדיונים טען עורך דינו אולריך בוש כי החוק הגרמני אינו יכול לחול על דמיאניוק, מאחר שהוא כבר הועמד למשפט בעבר, וקרא להוריד את שמותיהם של תובעי המשנה ועורכי דינם מכתב האישום. כמו כן טען בוש כי הוא זקוק לגישה למסמכים מארצות הברית, מישראל, מפולין, מאוקראינה, מהמדינות הבלטיות, מצ'כיה ומאוזבקיסטן.

השופט הראשי ראלף אלט דחה על הסף את דרישתו של בוש לעצור את הדיונים ולבטל את התוקף של תובעי המשנה. גם התובע הראשי, הנס-יואכים לוץ, אמר כי טענתו של בוש לגבי אי מסירת מסמכים להגנה אינה נכונה.

העד המרכזי היום מטעם התביעה היא ההיסטוריון דיטר פוהל מאוניברסיטת לודוויג במינכן, שתיאר את התוכנית הנאצית להשמדת יהודים ואת חלקו של מחנה סוביבור במזימה. "המטרה היחידה של מחנה סוביבור היתה לרצוח בני אדם", אמר בעדותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully