וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: כוחות נאט"ו ירו אש חיה לעבר מפגינים

אזרחים אפגניים טוענים כי 13 בני אדם נהרגו מירי כוחות נאט"ו לעבר מפגינים, שמחו נגד חילול ספר קוראן בפעולה צבאית. בנאט"ו מכחישים את הדיווח

רויטרס

מספר אזרחים אפגנים הגיעו היום (שלישי) לבית החולים בדרום המדינה עם פצעי ירי, כשקרובי משפחתם טוענים כי הם נורו על ידי כוחות מערביים במהלך הפגנה נגד פגיעה בקוראן. דובר מטעם נאט"ו אמר כי הכוחות המערביים היו מודעים לקיום ההפגנות לאחר פעולה צבאית בעיר גרמסיר בדרום אפגניסטן, אולם הוא לא מסר האם ידוע לו על ירי של הכוחות לעבר המפגינים.

לפי חלק מהדיווחים נהרגו 13 אזרחים מירי הכוחות מהערביים. תושבי האזור מספרים כי ההפגנות החלו לאחר שהגיעו דיווחים כי ספר קוראן חולל במהלך פעולה צבאית. דובר נאט"ו הכחיש כל פגיעה בספרי קודש במסגרת פעילות צבאית וכי הפעולה המדוברת נעשתה על ידי כוחות אפגניים, בסיוע מזערי של כוחות נאט"ו.

דיווחים על הרג אזרחים בידי כוחות המערב הם רגישים מאוד באפגינסטן והובילו למספר הפגנות אלימות בערים ברחבי המדינה בשבועות האחרונים. שר ההגנה הגרמני נאלץ להתפטר בספטמבר מתפקידו לפני חודשיים, לאחר שהואשם בטיוח תקיפה שאירעה ב-4 בספטמבר, בה נהרגו 69 אנשי טאליבן ו-30 אזרחים אפגנים.

  • עוד באותו נושא:
  • אפגניסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully