וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 מורדים שיעים נהרגו במבצע של צבא תימן

במסגרת מבצע למיגור פעילות הטרור האיסלמי במדינה, פתח צבא תימן במבצע נגד בסיסי אל קאעדה. מומחים צבאיים מעריכים כי ארה"ב עשויה להצטרף ללחימה

ממשלת תימן הודיעה הבוקר (שלישי) כי כוחות הביטחון שלה הרגו 19 מורדים שיעים ותפסו 25 מהם, במבצע צבאי בעיירה סעדה שבצפון המדינה. על פי הדיווחים, אנשי הביטחון ערכו סריקות מבית לבית ולא ברור לפי שעה אם אזרחים נפגעו בפעולה, שעדיין נמשכת. מוקדם יותר החודש שיגרה תימן אלפי חיילים לכל בסיסי אל קאעדה בדרום ובמזרח המדינה. הלוחמה בפעילים, אשר מגיעים מערב הסעודית, עירק ואפגניסטן, מוגדרת על ידי שלטונות תימן כרחבת היקף ומומחים צבאיים מעריכים כי אם יימשך המצב הנוכחי, עלולה גם ארצות הברית למצוא את עצמה נגררת לעוד זירה במזרח התיכון.

בארצות הברית מעריכים, כי על מנת להשיג תוצאות במיגור הטרור, על הצבא האמריקאי לשתף פעולה עם התימנים. על פי התכנון, האמריקאים יכשירו כוחות צבא ויתמכו במאבק למיגור פעילות הטרור. החשש מפני המשך השתלטות הארגונים בתימן מגיע על רקע ניסיון הפיגוע במטוס אמריקאי בחג המולד, לפני כשבועיים.

המחבל שביצע את ניסיון הפיגוע הודה כי התאמן בתימן וכי ישנם מחבלים נוספים המוכנים לצאת לפעולות שמטרתן פגיעה במטרות אמריקאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully