וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: נדון עוד השבוע בסנקציות על אירן

מזכירת המדינה הילרי קלינטון אמרה כי סנקציות יעילות יתמקדו באליטה השולטת באירן והבהירה כי דרך הפעולה הטובה ביותר תהיה הענשת בכירי המשטר בטהרן

נציגי ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה ייפגשו לקראת סוף השבוע בניו יורק בכדי לדון בהטלת סנקציות על אירן בשל תוכנית הגרעין שלה, כך אמרה אתמול (שני) מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון.

בשיחה עם עיתונאים במהלך טיסה להוואי, אמרה קלינטון כי ממשל אובמה שוקל אפשרות של הטלת סנקציות נגד מנהיגי אירן, הפוליטיים והכלכליים, אולם ציינה כי עדיין לא התקבלה החלטה בנושא. לדבריה, הממשל האמריקאי הגיע למסקנה שהדרך הטובה ביותר לגרום לאירן לחשוף את כוונותיה לגבי תוכניתה הגרעינית היא הטלת סנקציות נוספות.

"ברור שישנו מספר קטן של מקבלי החלטות בתוך אירן", אמרה קלינטון, "הם מעורבים בקשרים פוליטיים ומסחריים, ואם נוכל ליצור מסלול סנקציות הפוגע במקבלי ההחלטות - זו תהיה הדרך החכמה ביותר להטיל סנקציות. אולם טרם קיבלנו הכרעה בנושא", ציינה מזכירת המדינה.

לפני שבוע אמרה קלינטון כי ארצה החלה כבר לדון עם בעלות בריתה על הטלת סנקציות נגד אירן. לדבריה, מטרת הסנקציות תהיה להפעיל לחץ על הממשל באירן ועל משמרות המהפכה, מבלי לפגוע בעם האירני. "התחלנו כבר לדון עם שותפינו ועם אומות שמסכימות עם הלך המחשבה שלנו לגבי הפעלת לחץ והטלת סנקציות", אמרה קלינטון במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת קטאר, חמד בן ג'אסם בן ג'בר אל ת'אני.

"מטרתנו היא להפעיל לחץ על הממשל האירני, בייחוד על משמרות המהפכה, מבלי להגביר את הסבל המתמשך של האזרחים הפשוטים, שזכאים ליותר ממה שהם מקבלים כרגע", אמרה קלינטון. לדבריה, ארצות הברית תמשיך בגישה שדורשת מאירן לסיים את תוכנית הגרעין באמצעות משא ומתן, תוך כדי שהיא שוקלת הטלת סנקציות כדרך לשנות את מדיניות הגרעין של טהרן.

אתר האינטרנט האמריקאי "פוליטיקו" דיווח הבוקר מפי כלי תקשורת באירן, כי משרד החוץ בטהרן הודיע על הפסקת העשרת האורניום בחודשיים הקרובים כמחווה של רצון טוב. על פי הדיווח, אף גורם במערב לא אישר את הפרטים. עוד נמסר כי המגעים בין מדינות המערב לבין אירן בנוגע לתוכנית העשרת הגרעין של טהרן, ככל הנראה חודשו. זאת למרות שממשל אובמה הציב את סוף שנת 2009 כתאריך יעד לקבלת תשובה מאירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully