וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האירני בסוריה: יחסינו קרובים

שר החוץ האירני מנושהר מותקי נפגש בדמשק עם בשאר אסד וראשי חיזבאללה. מותקי מסר דרישת שלום לאסד מנשיאו אחמדינג'ד ולא שכח להאשים את ארצות הברית בצרות העולם

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: לירז לבנה)

שר החוץ האירני מנושהר מותקי האשים היום (שני) את ארצות הברית בצרות העולם. מותקי טען כי המעורבות הבינלאומית ומדיניות ארצות הברית הן האחראיות למצב בעירק, אפגניסטן, תימן וישראל. מותקי אמר את הדברים במהלך ביקור בסוריה, שם נועד עם הנשיא בשאר אסד, מנהיגי הפלגים הפלסטינים וראשי חיזבאללה. מותקי חזר על תמיכת אירן ב"שיקום הזכויות הפלסטיניות" ואמר כי "ישראל מאיימת על האזור".

שר החוץ האירני נפגש בדמשק עם מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי רמדאן שלח, ועם סגן מזכ"ל חיזבאללה, חאג' חוסיין חליל ולאחר מכן, במהלך הפגישה עם אסד הוא דן עימו ב"קשיים והמצב הבלתי יציב" באפגניסטן ופקיסטן. לדבריו של מותקי, המשבר במדינות הללו, כמו גם בתימן ובעירק ניזון מ"הנוכחות והמעורבות של מעצמות המערב ותוכניתן לעודד חוסר שקט בין המדינות באזור". לאחר מכן הוא האשים את ארצות הברית ש"כישלון מדיניותה באזור במהלך שמונה השנים האחרונות" הובילה לדבריו לעלייה בחוסר היציבות, הטרור והקיצוניות במזרח התיכון.

שר החוץ האירני הגדיר את היחסים בין ארצו לסוריה כ"אסטרטגים, קרובים, ארוכי טווח ושורשיים" והוא אף מסר לאסד "דרישת שלום חמה" מעמיתו בטהרן, מחמוד אחמדינג'ד, ואמר כי "התמיכה של אירן ושל סוריה בהתנגדות לישראל היא חובה מוסרית ואנושית". אסד, מצידו, שיבח את היחסים בין סוריה ואירן, תיאר אותן כ"אחיות" ואמר כי בימים אלו נעשות הכנות לחתימת הסכם שיאפשר מעבר בין המדינות ללא צורך בויזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully