וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אירן השהתה את העשרת האורניום

אתר אינטרנט אמריקאי מדווח כי המגעים בין אירן לארצות הברית בנוגע לתוכנית הגרעין שלה חודשו. על פי הדיווח, טהרן החליטה להשהות את העשרת האורניום למשך חודשיים

אתר האינטרנט האמריקאי "פוליטיקו" דיווח הלילה (שני) מפני כלי תקשורת באירן, כי משרד החוץ בטהרן הודיע על הפסקת העשרת האורניום בחודשיים הקרובים כמחווה של רצון טוב. על פי הדיווח, אף גורם במערב לא אישר את הפרטים.

עוד נמסר בדיווח כי המגעים בין מדינות המערב לבין אירן בנוגע לתוכנית העשרת הגרעין של טהרן, ככל הנראה חודשו. זאת למרות שממשל אובמה הציב את סוף שנת 2009 כתאריך יעד לקבלת תשובה מאירן.

גורם הקשור לאי-הפצת נשק גרעיני, אישר לאתר כי אירן הגישה בסוף חודש דצמבר או בתחילת חודש ינואר, תשובה רשמית לטיוטת הסכם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) להעשרת אורניום. ההצעה דורשת מאירן לשלוח את מאגר האורניום שלה להעשרה במדינה זרה ולקבלו בחזרה בצורת מוטות דלק, הניתנים לשימוש רק למטרות רפואיות.

"האירנים אמרו דברים שונים במשך שבועות, אבל מה שמשנה הוא האם הם יקבלו את הצעת סבא"א, שלה הם הסכימו באופן עקרוני באחד באוקטובר, ואז התרחקו ממנה", אמר גורם בממשל האמריקאי ל"פוליטיקו", "הם יודעים שהם צריכים לרצות את חששות הקהילה הבינלאומית, ועד עתה הם לא עשו זאת".

מחווה של רצון טוב

אירן ביקשה לשלוח את מאגר האורניום שלה בשלבים ולא בפעם אחת, ככל הנראה לטורקיה. ממשל אובמה החל בשיחות לגיבוש סבב נוסף של סנקציות נגד אירן, אך לפי גורם בוושינגטון, הממשל עדיין לא התייאש מהסכם סבא"א. ל"פוליטיקו" אף נמסר כי ייתכן שבקרוב מאוד יודיעו על הסכם גרעין בין אירן למעצמות המערב וסין.

בשבוע שעבר התייחס דובר משרד החוץ האירני ראמין מהמנפרסט בתקשורת האירנית להשהיית העשרת האורניום. "לבקשת כמה מדינות נייטרליות, שביקשו מאירן לא להעשיר אורניום למשך חודשיים על מנת לתת למערב זמן להגיב". מהמנפרסט הוסיף כי "כדי להראות את הרצון הטוב שלנו לקהילה הבינלאומית, הסכמנו לבקשה הזאת, וחודש אחד עבר מאז, ונותר עוד חודש. אם הצד השני יגיב לבקשת אירן בזמן שנותר, אנחנו נתחיל בעבודה. אחרת ניקח את ההחלטה הנחוצה".

גורם בממשל אובמה מסר ל"פוליטיקו" כי לארה"ב אין כל סימן לכך שאירן עצרה או האטה באופן דרסטי את העשרת האורניום שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully