וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע הקץ לנישואים חד מיניים בקליפורניה?

המערכה הבאה בקרב על חוקיות נישואים חד מיניים בקליפורניה מגיעה לבית המשפט. היום יחל דיון בעתירת זוג הומואים וזוג לסביות נגד חוקיות ההחלטה שאוסרת על נישואיהם. האפיפיור: זו פגיעה ברצון האל

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

בסן פרנסיסקו שבקליפורניה יחל היום (שני) דיון בבית משפט פדרלי בעתירה נגד האיסור על נישואים חד-מיניים. העותרים מקווים להגיע עד לבית המשפט העליון, שתי ערכאות מעל הדיון שנפתח היום.

בקיץ 2008 אישר בית המשפט לזוגות מאותו מין להתחתן באופן חוקי, אך בנובמבר 2008 הצביעו אזרחי קליפורניה לבטל את ההחלטה, במה שידוע כ"הצעה מספר 8". שני זוגות חד מיניים, זוג גברים וזוג נשים, עתרו לבית המשפט בטענה שהצעה מספר 8 היא בניגוד לחוקת ארצות הברית. הם מבקשים מהשופט להוציא צו מניעה נגד ההצעה.

גם האפיפיור בנדיקטוס ה-16 יצא היום נגד נישואים חד מיניים והזהיר את מדינות העולם מפני אישור בחוק של נישואים שכאלה, שלטענתו "חותרים תחת רצון האל". בנאום שנשא בפני דיפלומטים מרחבי העולם ועסק בעיקר בתופעת שינויי האקלים אמר בנדיקטוס ה-16: "עלינו לזכור שבעיית איכות הסביבה היא מורכבת ואנו יכולים להשוות אותה לתופעה אחרת. ניתן להגן על יצורים הנמצאים בסכנת הכחדה בדרכים שונות. מתקפה דומה נובעת מחוקים או הצעות חוק המתיימרות להיאבק באפליה ופוגעות בבסיס הביולוגי של ההבדלים בין המינים", אמר האפיפיור שהוסיף "אני חושב, לדוגמה, על מדינות מסוימות באירופה ובצפון ובדרום אמריקה". בכך תקף האפיפיור את מאמצי החקיקה במדינות שונות לעגן בחוק נישואים חד מיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully