וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "ישראל לא תיאמה עמנו הקמת הגבול"

גורמי ביטחון מצריים דיווחו שלא שותפו בהחלטה להקים גדר לאורך חלקים מהגבול עם ישראל: ”לא נתערב כל עוד הגדר תהיה על אדמה ישראלית בלבד”. היום יפרסם משרד החוץ המצרי הצהרה בנושא

גורמי ביטחון מצריים בצפון סיני אמרו הלילה (שני) כי ישראל לא דיווחה למצרים על כוונתה לבנות גדר לאורך חלקים גדולים מהגבול בין המדינות. לדברי הגורמים, הגדר תישאר פרוייקט ישראלי פנימי ומצרים לא תתערב בו "כל עוד ישראל תבנה אותו על אדמתה בלבד". חוסאם זאכי, דובר משרד החוץ המצרי, הודיע כי מצרים תפרסם היום הודעה בעניין הגדר.

אמש הוחלט בדיון שנערך בלשכת ראש הממשלה כי מעל מיליארד שקלים יושקעו בבניית שני קטעי גדר גבול עם מצרים למניעת חדירת מסתננים לישראל. בניית הגדר תימשך מספר שנים.

תוכנית הגדר שאושרה מבוססת על ההצעה של השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' להקמת גדר "טיפשה", שתתוגבר בסריקת מערכות לאיתור בני אדם. קטעי הגדר יתפרסו מרפיח עד אילת. בנוסף, השרים הסכימו לחוקק הצעת חוק להחמרת הענישה על מבריחי מסתננים לשנתיים עד חמש שנות מאסר.

על פי הפתרון המוצע על ידי מערכת הביטחון, בשלב הראשון יוקמו גדרות בגזרה שמדרום לרצועת עזה ובגזרה שמצפון לאילת. במקביל ייפרסו לאורך קו הגבול כולו אמצעים טכנולוגיים שיאפשרו איתור מסתננים ומפגעים מבעוד מועד. נתניהו אימץ את הצעת מערכת הביטחון, והורה על סיכום המקורות התקציביים לבנייתה תוך כשבועיים. השלמת הקמת המכשול הקרקעי תארך כשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully