וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טביעת לוחם השייטת: נמצאו כשלים בחילוץ

10.1.2010 / 16:33

צוות הבדיקה שהוקם בעקבות מותו של לוחם השייטת סמ"ר גל אזולאי, קבע כי הטביעה אירעה כתוצאה מהרעלת חמצן. עם זאת, נמצאו ליקויים בהוצאתו של אזולאי מהמים

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

צוות הבדיקה לבחינת נסיבות מותו של סמל ראשון גל אזולאי בן 19 מזכרון יעקב, קבע כי לוחם השייטת נהרג כתוצאה מהרעלת חמצן. הצוות הגיש היום (ראשון) את מסקנותיו למפקד חיל הים האלוף אליעזר (צ'ייני) מרום. הצוות קבע בסבירות גבוהה כי התאונה נגרמה כתוצאה מהרעלת חמצן שהיא תופעה רפואית נדירה ומקורה בצלילה במערכת חמצן סגורה - שיטת צלילה שאינה מייצרת בועות. עם זאת, לא ניתן לדעת כיצד נגרמה הרעלה זו, שכן אזולאי צלל במתווה הבטיחות ובעומק נמוך של כ-4 מטרים.

הצוות מצא עוד כי היו ליקויים בנוהל ההנצלה - נוהל המזהה תקלה במהלך הצלילה והוצאת הצוללן מהמים. העלאתו של סמ"ר אזולאי מתוך המים ארכה מספר דקות, דבר שעיכב את פעולות צוות הסיוע הרפואי להצלת חייו. בנוסף, שלל הצוות אפשרות של כשל בציוד.

סמל ראשון אזולאי, נהרג לפני כחודש בתאונת צלילה בבסיס חיל הים באשדוד. בן זוגו לצלילה של סמל אזולאי זיהה סימני מצוקה ומשה אותו מהמים. הלוחם היה בשלב מתקדם במסלול הכשרה ביחידה והיה ארבעה חודשים לפני סיום מסלול ההכשרה בשייטת.

לא הייתה בעיה רפואית קודמת

לאחר האירוע הטרגי סיפר גורם בחיל הים על פרטי המקרה. מדובר היה בקבוצת חניכים בשלב מתקדם במסלול ההכשרה שערכו אימון צלילה קרבית בעומק 3 מטרים בנמל אשדוד. האימון, אמור היה להימשך כשעתיים וחצי, אולם כשעה לפני תום האימון, בשעה שתיים בלילה לערך, הרגיש בן זוגו של גל כי הוא מתנהג שלא כשורה. "עד עכשיו מהבדיקות שעשינו האימון בוצע בתוך המסגרות המוכרות, תנאי הסביבה היו טובים והחניכים היו בריאים", מסר הגורם.

על אף שמסקנות נתיחת גופתו של סמ"ר אזולאי טרם התקבלו, התרשם הצוות כי לא הייתה קיימת אצלו בעיה רפואית, זאת לאחר שנחקרו לעומק כל הבדיקות הרפואיות שעבר החייל טרם גיוסו לשייטת.

על פי המלצות ועדת הבדיקה, הנחה מפקד חיל הים לבדוק ולשפר מספר נהלים וביניהם נוהל ההנצלה, שיצמצמו את האפשרות של הישנות תופעה נדירה זו בעתיד. מפקד חיל הים הנחה להפוך את הנהלים הללו לתוכנית עבודה על מנת שניתן יהיה ליישמם מיד. כמו כן, נפגשו אנשי צוות הבדיקה עם משפחת אזולאי, הציגו בפניהם את הממצאים וענו לשאלותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully