וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא היה בחור שקט, שנתן הכל למדינה"

7.12.2009 / 12:30

כך אמר דודו של סמל ראשון גל אזולאי, לוחם שייטת 13 שנהרג הלילה בתאונת צלילה בנמל אשדוד. "אני זוכר את היום שהודיעו לו שהוא התקבל לשייטת ועד כמה הוא קרן מאושר"

"גל היה בחור שקט ויפה תואר, גבוה וחסון, פשוט מלח הארץ", כך סיפר היום (שני) לוואלה! חדשות שלומי, דודו של גל אזולאי, לוחם השייטת שנהרג הלילה בתאונת צלילה. "אני עוד זוכר את היום שבו הודיעו לו שהתקבל לשייטת ועד כמה הוא קרן מאושר. תמיד היה מוקף בחברים והיה מאוד דומיננטי במשפחה. מאותם בחורים שיתרמו את כל כולם למען המולדת".

לוחם שייטת 13, סמל ראשון גל אזולאי בן 19 מזכרון יעקב, נהרג הלילה בתאונת צלילה בבסיס חיל הים באשדוד. בן זוגו לצלילה של סמל אזולאי זיהה סימני מצוקה ומשה אותו מהמים. הלוחם היה בשלב מתקדם במסלול הכשרה ביחידה והיה ארבעה חודשים לפני סיום מסלול ההכשרה בשייטת. הלוויתו תיערך מחר בשעה 13:00 בבית העלמין הצבאי בזכרון יעקב.

בעקבות המקרה, הורה מפקד חיל הים, האלוף אליעזר (צ'ייני) מרום, על הקמת ועדת חקירה לבדיקת נסיבות מותו של לוחם השייטת. בין היתר נבדקת האפשרות כי כשל בציוד הצלילה גרם לתאונה, אולם נבדקת האפשרות שהתאונה נגרמה עקב טעות אנוש.

"גל נחשב חייל טוב ומקצועי"

גורם צבאי בחיל הים סיפר על פרטי המקרה: מדובר היה בקבוצת חניכים בשלב מתקדם במסלול ההכשרה שערכו אימון צלילה קרבית בעומק 3 מטרים בנמל אשדוד. האימון, אמור היה להימשך כשעתיים וחצי, אולם כשעה לפני תום האימון, בשעה שתיים בלילה לערך, הרגיש בן זוגו של גל כי הוא מתנהג שלא כשורה. "עד עכשיו מהבדיקות שעשינו האימון בוצע בתוך המסגרות המוכרות, תנאי הסביבה היו טובים והחניכים היו בריאים", מסר הגורם.

לאחר שבן זוגו של גל הבחין כי הוא לא עונה לפניותיו, החליט לפתוח ב"נוהל הנצלה" שמטרתו להעלות את הצולל מעל לפני המים ובמקביל הזעיק את פקחי התרגיל וצוותי הרפואה. כשעלו לפני המים ירה בן הזוג זיקוק תאורה והפקחים שהגיעו למקום מצאו את גל כשהוא מחוסר הכרה והחלו מיד בביצוע פעולות החייאה. "ההחייאה החלה במים, ולאחר זמן מה הועבר גל לאמבולנס. לאחר כ-40 דקות נקבע מותו בדרך לבית החולים".

"גל נחשב לחייל טוב מאוד ומקצועי בצוות שלו. אלו לא צלילות ראשונות שלו ועד היום הפגין רמה גבוהה ללא בעיות רפואיות", אמר הגורם הצבאי. חקירת הצבא לנסיבות התאונה נמשכת כאשר ציוד הצלילה הועבר למרכז לרפואה ימית, "אף אופציה איננה נשללת", אמר הקצין. נכון לעכשיו הוכרז בחיל הים על עוצר צלילות במטרה לשלול אפשרות שכשל בציוד הצלילה לא היה תקין.

מסלול ההכשרה של לוחמי השייטת נחשב לאחד הארוכים והמפרכים בצה"ל ואורך קרוב לעשרים חודשים. החיילים מסיימים הכשרה ראשונית של חמישה חודשי טירונות באחת מיחידות החי"ר, אז עוברים שלושה חודשים ראשונים של הכשרה בחיל הים, הכוללים אימוני כושר קשים. לאחר סיום שלב זה מתחילים החיילים בשלב ייעודי שאורכו כשנה, במהלכו עוברים הלוחמים הכשרות של לוחמה בטרור וכן הסמכות ייעודיות בצוותים שונים. ההכשרה כוללת גם צלילות קרביות, לרבות צלילות בתנאים קשים במיוחד.

עדכון ראשון: 9:09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully