וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת אלוהים במלזיה: כנסיות נוספות הותקפו

ההחלטה שהתקבלה במלזיה ולפיה גם אוכלוסיה נוצרית יכולה להשתמש במילה "אללה" לתיאור אלוהים, גורמת לזעם במדינה המוסלמית. בעקבות כך, הותקפו מבנים נוספים השייכים לכנסייה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין, קריינות: אילן שניג)

ההתקפות נגד הכנסייה הנוצרית במלזיה נמשכות ובעקבות כך גובר חששם של הנוצרים במדינה. במהלך היום (ראשון) אירעו שתי תקיפות נוספות של מבנים השייכים לכנסייה. מנהיגי הנוצרים קראו להרגעת הרוחות בעקבות הסערה שהתחוללה במדינה המוסלמית, וזאת לאחר שבית משפט החליט בשבוע שעבר להתיר גם לנוצרים להשתמש במילה "אללה" לתיאור האל בו הם מאמינים.

בעיר טאיפינג, כ-300 קילומטרים צפונית לבירה קואלה לומפור, נזרק בקבוק תבערה לעבר עמדת השומר של בית ספר השייך למנזר. בנוסף, כמה בקבוקים שבורים ובהם מדללי צבע נמצאו מחוץ לאחת הכנסיות האנגליקניות הוותיקות ביותר במדינה, וקירות המבנה הושחרו. "היו סימנים שחורים על הקיר. אנחנו מאמינים שהיתה אש קטנה מוקדם יותר, אבל לא נגרם נזק והקיר נותר ללא פגע", אמר מפקד המשטרה המקומית זולקיפלי עבדאללה לסוכנות הידיעות הצרפתית.

החלטת בית המשפט בשבוע שעבר, שאישרה לעיתון קתולי להשתמש במילה "אללה" במהדורה בשפה המלאית, גרמה למהומות במסגדים, והובילה להצתות של ארבע כנסיות בקואלה לומפור מאז יום שישי. אחת הכנסיות ניזוקה באופן קשה. מזכ"ל מועצת הכנסיות אמר כי האבטחה במוסדות תוגברה. "ההתקפות מראות שהן יותר מסתם תעלול. מישהו מנסה לשלוח מסר שהם לא מרוצים", אמר הרמן שסטרי.

ראש ממשלת מלזיה נאג'יב ראזק הבטיח להילחם בהתקפות, זאת במקביל לערעור שהממשלה הגישה נגד החלטת בית המשפט. במלזיה יש רוב למוסלמים ומלאיים, אך יש בה גם אוכלוסיה לא קטנה בעלת אתניות סינית והודית שהיא בעיקר נוצרית, בודהיסטית והינדית. במדינות מוסלמיות אחרות, ביניהן אינדונזיה, מצרים וסוריה, המיעוטים הנוצרים משתמשים בחופשיות במילה "אללה" בהתייחסם לאלוהים.

לטענת הרשויות במלזיה, "אללה" היא מילה איסלמית ולכן רק למוסלמים מותר להשתמש בה, בעוד שהשימוש מצד בני דתות אחרות יכול להטעות ולפגוע במוסלמים. הכנסייה המקומית טענה בתגובה, כי האיסור פוגע בזכויות החוקתיות, המתירות חופש דת. האב לורנס אנדרו, שעורך את השבועון המקומי "הראלד", הסביר כי המונח "אללה" משמש את הנוצרים במדינה כבר מאות שנים במובן של "אבינו האל", ולא במשמעות של "האל האחד והיחיד", בו משתמשים המוסלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully