וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען חבלה התפוצץ ליד הפרלמנט היווני

המטען התפוצץ סמוך לבניין הפרלמנט באתונה, אולם איש לא נפגע ונזק קל בלבד נגרם לבניין. ראש הממשלה: "לא ניתן לעשות טרור לדמוקרטיה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

מטען חבלה התפוצץ אמש (שבת) מחוץ לבניין הפרלמנט באתונה, בירת יוון. המשטרה המקומית מסרה כי איש לא נפגע בפיצוץ, ונזק קל נגרם לחלונות בניין הפרלמנט, בו שהו באותה שעה מספר פוליטיקאים. מטען החבלה הוטמן מחוץ לבניין הפרלמנט, בפח אשפה בשיחים שליד פסל החייל האלמוני, אתר תיירות מוכר באתונה בו עומדים באופן קבוע חיילי משמר.

לפי המשטרה, כעשר דקות לפני הפיצוץ הגיעה שיחה למערכת עיתון מקומי בה נאמר כי מטען חבלה עומד להתפוצץ במקום, אולם המטלפן לא אמר מי עומד מאחורי ניסיון הפיגוע. ראש הממשלה היווני ג'ורג' פפנדראו אמר בתגובה לפיצוץ כי "לא ניתן לעשות טרור לדמוקרטיה", ואילו מיכאליס קריוסודיס השר לביטחון האזרחים הבטיח כי הממשלה "לא תהפוך את אתונה למצודה משטרתית או צבאית, כפי שרוצים העבריינים האלה. אתונה היא עיר בטוחה וחופשית ואני מבטיח דבר אחד, העבריינים האלה ייעצרו ויובאו למשפט צדק, בדיוק כפי שמגיע להם".

בשנה האחרונה נרשמו מספר מקרים של פיצוצים ברחבי יוון, בה נאבקות קבוצות של "לוחמי גרילה עירוניים" במשרדי הממשלה, בעלי עסקים וכוחות המשטרה. העימותים החלו בדצמבר 2008, אז נהרג אלכסנדרוס גריגורופולוס בן ה-15 מירי של שוטרים ברובע האנרכיסטים באתונה. התקרית הציתה שבועיים של הפגנות ברחבי המדינה, במהלכן פגעו כנופיות צעירים ואנרכיסטים בחנויות ובכלי רכב בערים המרכזיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully