וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן וטורקיה מחזקות הקשרים הכלכליים

חרף כוונת המערב להטיל סנקציות כלכליות חדשות על אירן, הודיעה טורקיה על הקמת איזור תעשייה משותף לשתי המדינות. שר התעשייה הטורקי: "יש פוטנציאל כלכלי גדול בשת"פ"

האם אירן מצאה נתיב מילוט מהסנקציות? שר התעשייה האירני, עלי אכבר מארביאן ושר התעשייה הטורקי ניאט ארגון נפגשו היום (שישי) בטורקיה. השניים דנו בדרכים להגביר את שיתוף הפעולה התעשייתי בין שתי המדינות. כך דווח בסוכנות פארס האירנית. השר הטורקי הודיע בתום הפגישה כי הוקם צוות טכני שיפקח על הקמתו של איזור תעשייה משותף לשתי המדינות.

ארגון הוסיף כי הפגישה עם מארביאן היתה מקיפה ומוצלחת. "הוקמה ועדה בה יהיו 10 נציגים משתי המדינות", אמר ארגון. "הוועדה תפקח על הקמתו של איזור תעשייה משותף בגבול שבין שתי המדינות. הוועדה תערוך מחקרים ותפעל להשגת הסכם שייחתם בין המדינות".

מאריביאן הוסיף כי קיים פוטנציאל כלכלי גדול בשיתוף הפעולה המתרקם. במהלך ביקור של ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן בטורקיה לאחרונה כי ממשלות טורקיה ואירן פועלות להגברת הקשרים הכלכליים ביניהן.

ארה"ב מפעילה לחץ על אירן

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, אמרה השבוע כי ארצה החלה כבר לדון עם בעלות בריתה על הטלת סנקציות נגד אירן. לדבריה, מטרת הסנקציות תהיה להפעיל לחץ על הממשל באירן ועל משמרות המהפכה, מבלי לפגוע בעם האירני. "התחלנו כבר לדון עם שותפינו ועם אומות שמסכימות עם הלך המחשבה שלנו לגבי הפעלת לחץ והטלת סנקציות", אמרה קלינטון במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת קטאר, חמד בן ג'אסם בן ג'בר אל ת'אני.

"מטרתנו היא להפעיל לחץ על הממשל האירני, בייחוד על משמרות המהפכה, מבלי לתרום לסבל המתמשך של האזרחים הפשוטים, שזכאים ליותר ממה שהם מקבלים כרגע", אמרה קלינטון. לדבריה, ארצות הברית תמשיך בגישה שדורשת מאירן לסיים את תוכנית הגרעין באמצעות משא ומתן, תוך כדי שהיא שוקלת הטלת סנקציות כדרך לשנות את מדיניות הגרעין של טהרן.

יחד עם זאת, הבהירה קלינטון כי הממשל האמריקאי לא סגר את הדלת על אפשרות של משא ומתן עם אירן. "ברור לכולם וצריך להודות שהמאמצים של ארצות הברית עד כה לא נשאו פירות", אמרה מזכירת המדינה' שציינה כי הממשל מאוכזב מהתגובה האירנית השלילית לתאריך היעד שהציבו בפניה מדינות המערב לקבלת התוכנית להעשרת אורניום. קלינטון אף ציינה כי הממשל האמריקאי "מוטרד מהסימנים הגוברים לדיכוי אכזרי" שהפגינו שלטונות אירן נגד המפגינים שמחו נגד הממשל מאז הבחירות ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully