וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלו עקבות של החיה הקדומה ביותר בעולם

בפולין התגלו ממצאים של החיות הארבע רגליות הקדומות ביותר שצעדו על יבשה. ע"פ המדענים, הגילוי מוכיח שבעלי חוליות יבשתיים חיו לפני 397 מיליון שנה, מוקדם יותר ממה שחשבו עד עתה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

הגילוי האחרון של מדענים פולנים עשוי לשנות לחלוטין את התיאוריות הנוכחיות לגבי האבולוציה של חיות פרה-היסטוריות. טביעות רגל של דינוזאור בן 397 מיליון שנים התגלו בהרים בדרום פולין. בזמן שנעשו הטביעות, האזור המדובר היה חוף ים.

"טביעות הרגל שהושארו הם של חיה שקדמה לכל בעלי החוליות שהיו על היבשה שידועים לנו", אמר סגן מנהל המכון הגיאולוגי הפולני גרגור פיינקובסקי. "התגלית הזאת סותרת את כל התאוריות המקובלות לגבי אחד מהאירועים החשובים ביותר של האבולוציה. בקצרה, היא החלה הרבה יותר מוקדם, בצורה אחרת והתרחשה באזור אחר ממה שחשבנו קודם", הוסיף פיינקובסקי.

טביעות הרגל הן קדומות ב-18 מיליון שנה מדגמי עצמות מאובנות של חיות ארבע רגליות (טטרפוד) שעל פי ההערכות היו באורך של 2.5 מטרים. על פי ממצאי המאובנים האחרונים, הטטרפודים התפתחו מקבוצה גדולה של דגים לפני כ-387 מיליון שנים. לדברי אחד החוקרים, החיות חיו לאורך החופים וכי אפשרויות המזון על החוף פיתו אותם לעבור ליבשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully