וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיאני: "מי שנגע בכספי ציבור מחלל קדושה"

ראש עיריית בת ים הגיע לקבל תמיכה מעשרות תושבי בת ים בהפגנה שקיימו נגד מעצרו. לחיאני פנה לקהל ואמר כי "מנהיג ציבור שנגע בכספי ציבור, כאילו מחלל קודש ואחת דינו"

מערכת וואלה!

(צילום: עוז מרון, עריכה: עידן גוראל)

עשרות מתומכיו של ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני ערכו אמש הפגנה נגד מעצרו. לחיאני הביע את הערכתו לקהל הרב שהגיע כדי להביע את תמיכתו בראש העירייה. לחיאני אמר בנאומו כי "חברה בנויה על יסודות של חוק ומוסר וכסף ציבורי הוא קדוש, כל מי שנגע בכספי ציבור מחלל קדושה. מנהיג ציבור שנגע בכספי ציבור, כאילו מחלל קודש ואחת דינו".

אתמול דחה בית משפט השלום בראשון לציון את בקשתו של לחיאני לקצר את תקופת הרחקתו מהעירייה. לחיאני, שנעצר לפני כשבועיים בחשד לעבירות בתחום טוהר המידות, שוחרר למעצר בית והורחק מעיריית בת ים למשך 20 יום.

השופט רפי ארניה כתב בהחלטתו, כי "לא שוכנעתי כי קיימים ענייני עירייה כה דחופים אשר מצדיקים ומחייבים את נוכחותו של החשוד בעירייה. מקובלת עליי עמדת המשיבה כי נוכחותו של המבקש בעירייה שעה שנציגי המשיבה נכנסים לעירייה מדי יום ביומו, חוקרים עדים ונוטלים מסמכים הינה עניין העשוי להפריע למהלכי החקירה".

פרקליטו של לחיאני עו"ד אמנון זכרוני אמר בדיון בבקשה כי "הגענו למצב שהוא בלתי נסבל, גם מבחינת האינטרס הציבורי. מדובר בנבחר ציבור שהופקד לנהל ענייני עיר. כל יום אני מוצא את עצמי במצב מגוחך שפקידי עירייה פונים אליי לשאול אותו אם לחתום על מכרז או לא. המצב הוא בלתי נסבל".

בהתייחסו לאיסור לדבר בתקשורת, אמר עו"ד זכרוני כי "מדובר במצב שהייתי מגדיר אותו כשערורייה ציבורית. אני רוצה להזכיר לבית המשפט את הנסיבות המיוחדות ששררו באותה העת, שהתבטאו בזימון עיתונאים לפתח ביתו, שלפי הערכתנו מי שדאג לזימון העיתונאים היו גורמי חוק. מעבר לזה היו הדלפות שנובעות מן החומר המשטרתי".

"גם אזרח מן השורה זכאי להגן על עצמו, והדבר מקבל תוקף מיוחד לגבי איש ציבור. מאחר שמועלות האשמות וטענות כלפיו הוא חייב להגיב עליהן". זכרוני הוסיף כי "האיסור הזה וההדלפות מזכיר לי מה שהיה מקובל במשטרים חשוכים".

עדכון ראשון: 20:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully