וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מהתלקחות מלחמת אזרחים בסודן

ארגוני סיוע בינלאומיים מזהירים מהתלקחות מלחמת האזרחים בסודן, לאחר ש-140 בני אדם נהרגו בסוף השבוע בדרום המדינה במהומות אתניות

רויטרס

לפחות 140 בני אדם נהרגו במהומות אתניות בדרום סודן, כך מסרו היום (חמישי) גורמים במדינה. הידיעות באות על רקע אזהרות של ארגוני סיוע כי המדינה עומדת על סף מלחמת אזרחים נוספת. סגן מושל בדרום סודן אמר שחברי ארגון הנואר תקפו רועי בקר משבט הדינקה והחרימו אלפי חיות. לדבריו רוב האירועים האלימים התרחשו במהלך סוף השבוע בעיר טונג'.

על פי דו"ח של ארגוני סיוע, יותר מ-2,000 בני אדם נהרגו וכ-350,000 נאלצו לברוח מבתיהם עקב אלימות על רקע אתני בשנה האחרונה. מנהיגים פוליטיים מהדרום האשימו את תומכיו של הנשיא הסודני עומר אל באשיר בחימוש יריביהם כדי לערער את המצב בדרום. יחד עם זאת, ישנם הטוענים שמנהיגים בדרום מחמשים שבטים מקומיים כדי לזכות בתמיכה לקראת הבחירות באפריל.

כעת עולה החשש כי האלימות עשויה להסלים ולערער את הסכם השלום הרעוע שנחתם ב-2005 לאחר יותר מ-20 שנה של מלחמת אזרחים בין הצפון לדרום במהלכה נהרגו כמיליון וחצי בני אדם. "קוקטייל קטלני של עלייה באלימות, עוני כרוני ומתיחות פוליטית, מביאים את הסכם השלום לסף התמוטטות", נכתב בדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully