וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם החונטה הצבאית מוותרת על השלטון בגינאה?

שר ההגנה הגינאי, שמשמש כמחליפו של ראש החונטה הצבאית שנפצע בניסיון התנקשות, אמר בנאום לאומה כי יש להקים ממשלה בשיתוף האופוזיציה, לקראת קיום בחירות כלליות

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל)

סקובה קונטה, שר ההגנה של החונטה הצבאית השולטת בגינאה מאז 1984, אמר אמש (רביעי) כי יש להכין את המדינה לקראת שובו של השלטון האזרחי וקרא להקמת ממשלת אחדות לאומית, במסגרתה יכהן ראש ממשלה מהאופוזיציה.

קונטה משמש כמחליפו של מנהיג החונטה, מוסא "דאדיס" קמרה, שנפצע באורח קשה מאוד בניסיון התנקשות בחייו בתחילת החודש שעבר, לאחר שנורה על ידי אחד מסגניו. בנאום טלוויזיוני התייחס לראשונה קונטה למצבו של קמרה, המאושפז במרוקו, ואמר כי "חייו אינם בסכנה, אבל הוא צריך זמן, סבלנות וטיפול רפואי למשך זמן מה כדי להחלים לחלוטין".

בהמשך דבריו קרא קונטה להקמת ממשלה זמנית במדינה, שתקבע תאריך יעד חדש לעריכת בחירות כלליות, לאחר שאלה נדחו על ידי קמרה. "אנו צריכים לפעול למען שלום ואחדות העם הגינאי, ולהניח יסודות חדשים למערכת הפוליטית שלנו", אמר. "הדבר החשוב ביותר כעת הוא חידוש האמון בין הממשלה לבין הנמשלים".

הנשיא קמרה עומד בראש החונטה הצבאית בגינאה, והוא עלה לשלטון לפני כשנה בהפיכה שקטה, לאחר מותו של השליט הוותיק לאנסנה קונטה. מאז חודש ספטמבר הוא נמצא בבידוד בינלאומי, בעקבות מהומות נרחבות במהלכם, לטענת ארגוני זכויות אדם, נהרגו לפחות 150 ממתנגדי השלטון.

בדצמבר ירה בנשיא קמרה קצין צבא שהיה מקורב אליו. בראיון לרדיו הצרפתי RFI אמר הקצין טומבה דאיקיטה, המבוקש על ידי שלטונות המדינה, שקמרה ניסה להאשים אותו בטבח במפגינים בספטמבר. לדבריו, הוא ירה בקמרה כדי להתחמק ממעצר, מכיוון שהוא הרגיש נבגד. "יריתי בו כי קמרה ביצע מעשה בגידה. הוא ניסה להאשים אותי בכל מה שקרה בספטמבר 28. זה היה מעשה בגידה שגרם לי לפעול", אמר דיאקיטה בראיון רדיופוני מוקלט. לדבריו, הוא מסתתר מאז המקרה, ולא ידוע אם הוא עדיין בגינאה או ברח ממנה.

  • עוד באותו נושא:
  • גיניאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully