וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבל שהרג סוכני CIA זעם בשל המבצע בעזה"

אחיו של המחבל הירדני שפוצץ עצמו בבסיס CIA באפגניסטן, סיפר כי הוא הוא כעס על פעולות צה"ל ברצועה. אל קאעדה: הפיגוע הוא נקמה על ההפצצות האמריקאיות בפקיסטן

ארגון אל קאעדה באפגניסטן הודיע הבוקר (חמישי) כי הפיגוע בבסיס ה-CIA בשבוע שעבר, בו נהרגו שבעה סוכני ביון אמריקאים וקצין מודיעין ירדני, הוא תגובה להפצצות האוויריות שמבצעת ארצות הברית בפקיסטן. באתר אינטרנט המזוהה עם אל קאעדה באפגניסטן נכתב כי מבצע הפיגוע, מולאל חליד אל בלאווי, החליט שהוא יוצא לפעולה כדי לנקום את דמם של קורבנות ההפצצות האמריקאיות בתקופה האחרונה, בהן נהרגו מספר בכירים בארגון אל קאעדה.

אחיו של המחבל הירדני אמר לעיתון "אל קודס אל ערב", כי אחיו היה מלא כעס על פעולות צה"ל ברצועת עזה וניסה מספר פעמים להתנדב, באמצעות איגוד הרופאים הירדני, להגיע לעזה ולהגיש שם סיוע לנפגעים. לדברי האח, אל-בלאווי הודיע במהלך חודש פברואר לבני משפחתו כי הוא נוסע לטורקיה כדי לפגוש את אשתו, אולם האישה סיפרה כי הוא כלל לא הגיע לטורקיה ולא יצר עמה קשר. "כל הזמן חשבנו שהוא נמצא ברצועת עזה", אמר האח.
לאחר הפיגוע התברר כי אל בלאווי, רופא שגויס על ידי המודיעין הירדני כדי לסייע במלחמה נגד אל קאעדה, שימש למעשה כסוכן כפול עבור ארגון הטרור. בשנה בה סייע ל-CIA נחשב אל בלאווי למקור המודיעיני הטוב ביותר שהיה בשנים האחרונות לאמריקאים בכל הקשור לאל קאעדה.

ה"טיימס" הלונדוני דיווח, כי במערכת הביטחון האמריקאית חוששים כי הפיגוע תוכנן על ידי מקורבים למנהיג אל קאעדה, אוסמה בן לאדן, במה שמעיד על התחזקות מחודשת של מנהיג אל קאעדה בתוך ארגון הטרור. גורמי ביטחון אמריקאים העריכו כי אל בלאווי לא היה יכול לבצע את הפיגוע ללא שיתוף פעולה עם שבט חכאני האפגני, שעל פי הערכות מודיעין משמשים כמאבטחיו של בן לאדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully