וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפא"ל: כיפת ברזל לא תספק הגנה מוחלטת

לדברי ידידיה יערי, מנכ"ל הרשות לפיתוח אמצעי לחימה, הניסוי במערכת ליירוט רקטות הושלם אמנם בהצלחה, אך "יש צורך בניסויים נוספים, ונותרה עוד עבודה רבה"

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל)

"הניסוי במערכת 'כיפת ברזל' ליירוט רקטות הוכיח שהמערכת פועלת וכי היא תיתן מענה לאיום הקטיושות, הגראדים והקסאמים". כך אמר היום (חמישי) אלוף במיל' ידידיה יערי, מנכ"ל הרשות לפיתוח אמצעי לחימה (רפא"ל). עם זאת, הבהיר יערי כי "אין הגנה מוחלטת" וכי "יש צורך בעוד ניסויים". "נותרה עוד עבודה רבה", הדגיש.

בראיון לרשת ב' התייחס יערי גם לעלות הפעלת מערכת היירוט וציין כי אי אפשר להגן על עיר במחיר נמוך יותר. לדבריו, לו היו מפעילים את "כיפת ברזל" במלחמת לבנון השנייה, היתה עלות ההגנה על צפון הארץ נמוכה ממחירו של מטוס F-15.. מנכ"ל רפא"ל הוסיף, כי המערכת מסוגלת להבחין בין רקטה המכוונת לאזור מיושב לבין רקטה שתיפול בשטח פתוח.

הניסוי במערכת "כיפת ברזל" הושלם אתמול בהצלחה. סדרת הניסויים שהחלה ביום חמישי האחרון כללה ניסוי מערכתי מלא של כל מרכיבי המערכת. במסגרת הניסוי התמודדה המערכת עם ירי מספר רב של רקטות במקביל, ירי לילי וירי בתנאי מזג אוויר קשים כגון ערפל או עננות נמוכה. לדברי מערכת הביטחון, כל טילי המטרות ששוגרו יורטו בהצלחה.

במערכת הביטחון הביעו שביעות רצון רבה מהצלחת הניסוי ואף הודיעו כי היא תוכנס לשימוש מוקדם מהצפוי. לדברי גורמים בחיל האוויר, המערכת תוכנס לפעילות מבצעית כבר בחודשים הקרובים ותתופעל על ידי מערך הנ"מ של החייל. מערך הנ"מ עמד בקשר רציף עם יצרנית המערכת "רפא"ל".

שר הביטחון אהוד ברק אמר בעקבות הניסוי כי "סדרת הניסויים המוצלחת מהווה אבן דרך משמעותית בפיתוח מערכת "כיפת ברזל" שאמורה לשפר את ההגנה של תושבי הדרום נגד איומי הרקטות". לדבריו, הצלחת הניסוי מהווה ביטוי ליכולות של אנשי רפא"ל והתעשיות הביטחוניות בישראל. "ברצוני להביע את הערכתי לכל אותם האנשים אשר שקדו בשנים האחרונות להביא להצלחת הפרויקט, בראשם אנשי משרד הביטחון, אנשי רפא"ל, אלתא והתעשיות הנוספות שתרמו לפרויקט זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully