וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטשל: "ניתן לסיים את המו"מ בתוך שנתיים"

השליח האמריקאי, שצפוי להגיע לסבב שיחות נוסף במזה"ת, אופטימי לגבי האפשרות שיחודש המו"מ בין ישראל לפלסטינים. לדבריו, במקביל אפשר גם להתקדם בערוץ הישראלי-סורי

ג'ורג' מיטשל, שליח ארצות הברית למזרח התיכון, אמר כי המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים יכול להסתיים בתוך שנתיים או אפילו קודם לכן. בראיון לערוץ הטלוויזיה האמריקאי PBS סיפר מיטשל כי הוא מתכנן לחזור לאזור במהלך הימים הקרובים והביע תקווה להביא להתקדמות בהיבטים הפוליטיים, ביטחוניים וכלכליים של תהליך השלום.

"אנו חושבים שניתן לסיים את המשא ומתן תוך שנתיים ממועד תחילתו", אמר. "באופן אישי אני חושב שניתן לסיים השיחות בתקופה קצרה יותר", המשיך. מיטשל הוסיף, כי אפשר להתקדם בערוץ הישראלי סורי במקביל לשיחות עם הפלסטינים.

ביום שני אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא קרא לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים ללא תנאים מוקדמים מאז כינון הממשלה. "אני מאמין שהמשא ומתן על עצם הכניסה למשא ומתן עיכב אותנו די והותר. בשבועות האחרונים אני מתרשם שיש שינוי מסוים באווירה. אני מקווה שקיימת הבשלה שתאפשר את הנעת התהליך המדיני. אנחנו רציניים בכוונתנו להגיע להסדר שלום", אמר נתניהו.

באותו היום נועד יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם נשיא מצרים חוסני מובארק בשארם א-שייח'. מובארק עדכן את אבו מאזן ברעיונות שהציג בפניו ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתם בשבוע שעבר בקהיר בכל הנוגע לחידוש תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים.

דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, נשא דברים לפני הפגישה ואמר כי "העולם הערבי והרשות הפלסטינית אינם מרוצים מהקיפאון בתהליך השלום. זוהי הסיבה למעשה לביקורו של אבו מאזן במצרים ובמספר מדינות נוספות לאחר מכן. אנו פועלים לנסח רעיונות במטרה ליצור אווירה לחידוש המשא ומתן עם האמריקאים ואווירה שתגרום לישראל לשוב למגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully