וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונה יהודית חדשה תוקם גם בלב שועפט בי-ם

קובעים עובדות בשטח - הוועדה המחוזית בירושלים אישרה שכונה יהודית חדשה בלב שועפט במזרח העיר. על פי התוכנית, יוקמו שלושה בניינים שיאכלסו לפחות 50 משפחות בשטח של 5,000 מטרים. שלשום אושרה הקמתם של ארבעה מבני מגורים במזרח ירושלים

הוועדה המחוזית בירושלים אישרה תוכנית להקמת שכונה יהודית בלב שועפט במזרח ירושלים, כך דווח היום (רביעי) בקול ישראל. הוועדה אישרה בנייה של שלושה בניינים על פני שטח של 5,000 מטר בתוך השכונה הערבית. הבניינים ייבנו על שלושה מגרשים שונים ויהיו בגובה של חמש קומות כל אחד. כמו כן דווח כי בבניינים יתגוררו לפחות 50 משפחות יהודיות, וכי קומת הקרקע בכל בניין תוכל לשמש לחנויות מסחר על מנת להקים מרכז מסחרי במקום.

אישור השכונה מתווסף לצעד דומה שביצעה הוועדה והתפרסם שלשום - אישור הקמתם של ארבעה מבני מגורים חדשים במזרח ירושלים. המבנים צפויים לקום סמוך לישיבת "בית אורות" שבצפון הר הזיתים, כך תהפוך הישיבה להיות חלק משכונת מגורים.

עוד פורסם כי 24 משפחות מתוכננות לאכלס את המבנים. מימון הפרויקט והיוזמה להקמתו מגיעים מהמיליונר היהודי-אמריקאי ארווין מוסקביץ' שכבר היה מעורב בעבר בבנייה יהודית שנויה במחלוקת במזרח ירושלים.

החלטת הוועדה למעשה מעניקה היתרי בנייה באזור הסמוך לשכונות הערביות ואדי ג'וז ועיסאוויה. ישיבת "בית אורות" הוקמה לפני כ-20 שנים, אז הבטיח ראש הממשלה יצחק שמיר להרחיב את הבנייה היהודית במזרח העיר. ואכן, במהלך השנים הוקמו השכונות היהודיות מעלה זיתים, עיר דוד ושייח ג'ראח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully