וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרבנים מקלקלים את תלמידי ישיבות ההסדר"

6.1.2010 / 11:16

גורמים במערכת הביטחון מאשימים את הרבנים במשבר ישיבות ההסדר. "על הרבנים להבין שהם לא הסמכות בצבא אלא המפקדים. אסור לנו לאפשר מצב שבו הגולם יקום על יוצרו"

"ישנם רבנים שמקלקלים את התלמידים שלהם והם אלו שהורסים את ההסדר", כך מאשימים הבוקר (רביעי) גורמים במערכת הביטחון על רקע התבטאויותיו של ראש איגוד ישיבות ההסדר הרב חיים דורקמן אמש. "החיילים מישיבות ההסדר הם חיילים מצויינים, אבל אסור לנו לאפשר מצב שבו הגולם יקום על יוצרו. אתמול זה היה הרב מלמד, היום זה הרב דרוקמן ומחר יקומו כולם. על הרבנים להבין שהם לא הסמכות בצבא אלא המפקדים ואנחנו מבצעים כל פקודה חוקית שהדרג המדיני יאמר לנו. אנחנו חיים במדינת חוק".

הבוקר התקשר בכיר בלשכת שר הביטחון אל הרב דרוקמן וביקש ממנו באופן אישי הבהרות בנוגע לדבריו לעלון "עולם קטן" שבו צוטט כמי שקורא לסרב פקודה בעת פינוי יישובים. לדברי הגורם במשרד הביטחון, במהלך השיחה הכחיש הרב דרוקמן את הציטוט שיוחס לו – והוא נדרש לפיכך להבהיר את דבריו בהקדם באופן פומבי.

נדרש להבהיר את דבריו

על רקע הדברים, נפגש הבוקר הרב דרוקמן עצמו ביחד עם ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה, הרב דוד סתיו, עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה. הרבנים מקווים להביא באמצעות הפגישה, שנקבעה כבר לפני מספר שבועות, להתערבותו של ראש הממשלה עצמו במשבר שנוצר בין משרד הביטחון לישיבת הרב ברכה.

לפני כשבוע פורסם בוואלה! חדשות כי הרב הצבאי הראשי, תא"ל רונצקי, שוחח בשבועות האחרונים עם גורמים בכירים בצה"ל ובהם ראש אכ"א וכן עם הרמטכ"ל במטרה שאלה יתמכו בהחזרת הישיבה בראשות הרב מלמד לתוכנית ההסדר.

בשיחות סגורות הביע רונצקי את דעתו כי אין להוציא את הישיבה מההסדר, זאת על אף שהוא עצמו נחשב כמתנגד להוראתו של הרב מלמד. רונצקי טען כי לאחר שחזר בו מלמד מהצהרותיו והסכים להצטרף לגינוי של יתר ראשי ישיבות ההסדר להפגנות סרבנות בצה"ל, אין צורך מערכתי בהפסקת הקשר עם הישיבה.

רונצקי אף שוחח בנושא עם רבנים מובילים בציונות הדתית וכן עם ראשי ישיבות, שמקווים כי תמיכתו של הרבצ"ר תביא להצגת חזית אחידה של צה"ל ושל ראשי ישיבות ההסדר מול שר הביטחון אהוד ברק להחזרת הישיבה למסלול. בצה"ל סירבו להגיב לנושא ואמרו: "ככלל, איננו מתייחסים לדיאלוג פנים צבאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully