וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב דרוקמן: "על החייל להישמע לצו מצפונו"

יהושע בריינר ופנחס וולף

6.1.2010 / 12:10

בפגישה עם מנכ"ל משרד רה"מ, אייל גבאי, הכחיש הרב דרוקמן, שקרא לסירוב פקודה אך חזר ואמר כי "אדם שחש שמבחינה הלכתית דורשים ממנו משהו בניגוד להשקפתו - שיישמע למצפונו"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי נפגש הבוקר (רביעי) עם הרב חיים דרוקמן, ראש איגוד ישיבות ההסדר ועם הרב דוד סתיו, דובר האיגוד. בפגישה שנקבעה כבר לפני כשבועיים, דנו הצדדים על הנושאים השוטפים של ישיבות ההסדר.

על אף שהפגישה הייתה אמורה לעסוק במשבר על ישיבת הר ברכה, ביקש גבאי בפתח הפגישה הסברים מהרב דרוקמן על הפרסומים בנוגע להתבטאויותיו על סירוב פקודה. "סירוב פקודה מכל סוג שהוא אינו עולה על הדעת ולא יכול להיות חלק מהשיח הלגיטימי", הבהיר גבאי. הרב דרוקמן אמר כי הדברים שיוחסו לו בעלון "עולם קטן" המופץ בבתי הכנסת אינם נכונים ואמר כי לא קרא לסירוב פקודה. "ברור שהטקסט שנכתב בשמו של הרב לא נאמר מעולם", אמר הרב סתיו לוואלה! חדשות.

דרוקמן ציין כי "כל אדם שחש שמבחינה מצפונית או הלכתית ידרשו ממנו לעשות משהו בניגוד להשקפת עולמו - שיישמע לצו מצפונו". הרב סתיו הוסיף כי "דרוקמן מתנגד לסירוב פקודה וכך חזר והדגיש. סירוב פקודה זה כמו לומר שהפקודה היא לאכול חזיר ושהיא בלתי חוקית. מה שהרב אמר אינו בגדר סירוב פקודה". הרב סתיו, הגדיר את הפגישה עם גבאי כ"טובה מאוד". לפני כשבוע פורסם בוואלה! חדשות כי תא"ל רונצקי שוחח בשבועיים האחרונים עם גורמים בכירים בצה"ל ובהם ראש אכ"א וכן עם הרמטכ"ל במטרה שאלה יתמכו בהחזרת הישיבה בראשות הרב מלמד לתוכנית ההסדר.

בשיחות סגורות הביע רונצקי את דעתו כי אין להוציא את הישיבה מההסדר זאת על אף שהוא עצמו נחשב כמתנגד להוראתו של הרב מלמד. רונצקי אמר כי לאחר שחזר בו מלמד והסכים להצטרף לגינוי של יתר ראשי ישיבות ההסדר להפגנות סרבנות בצה"ל, אין צורך בהפסקת הקשר עם הישיבה. רונצקי אף שוחח בנושא עם רבנים מובילים בציונות הדתית וכן עם ראשי ישיבות, שמקווים כי תמיכתו של הרבצ"ר תביא להצגת חזית אחידה של צה"ל ושל ראשי ישיבות ההסדר מול שר הביטחון אהוד ברק להחזרת הישיבה למסלול. בצה"ל סירבו להגיב לנושא ואמרו כי "ככלל, איננו מתייחסים לדיאלוג פנים צבאי".

בשבועות האחרונים נמשכים המגעים בין ראשי ישיבות ההסדר בניסיונות להגיע לסיכום עם שר הביטחון ולהחזיר את ישיבתו של מלמד לתוכנית ההסדר. ראשי איגוד ישיבות ההסדר קיימו מגעים עם גורמים בצה"ל בניסיון לשכנעם להחזיר את הישיבה ובהר ברכה ממתינים לתוצאות המגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully