וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציידי הלוויתנים צדו את פעילי הסביבה

דייגים יפנים השיטו את ספינתם היישר אל תוך גוף ספינת הפעילים ופערו בה חור. הספינה החלה לשקוע וששת נוסעיה חולצו בשלום לאחר ששיגרו אותות מצוקה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: רן צימט)

פעילים נגד ציד לוויתנים טענו הבוקר (רביעי) כי ספינת דייג יפנית ניגחה את כלי השיט שלהם והביאה לטביעתו, אל מול חופי אנטרטיקה. לדברי הפעילים, הם שטו בסמוך לספינת הדיג בניסיון להפריע לה במהלך הציד על ידי הברחת הלוויתנים, ואז פגעה בה ספינת הציד, בכווונה תחילה.

לדברי הפעילים, ספינת הדיג שטה היישר לכיוונם ומההתנגשות בין שני כלי השיט נפער חור במרכז ספינת הפעילים. כשהחלו לזרום מים לסיפון. כלי השיט של הפעילים החל לשקוע וששת אנשי הצוות שהיו על הסיפון שיגרו אותות מצוקה.

הפעילים חולצו מאוחר יותר על ידי כלי שיט שלישי ודובר הקבוצה אמר כי מדובר בעליית מדרגה במאבק נגד ציד לוויתנים וכי יהיו לו השלכות בעתיד. "הם בטוחים שהם יכולים לפגוע במורל שלנו
באמצעות טקטיקות כאלה, אבל אנחנו נמשיך לרדוף אחרי ציידי הלוויתנים, כל עוד יהיו לנו ספינות לעשות את זה", אמר קפטן הספינה פול ווטסון. דובר ארגון הגג של הדייגים ביפן, מסר בתגובה כי אכן ידוע לו על התנגשות כלי שיט באזור, ונפתחה חקירה לבירור המקרה.

ביפן נפתחה בימים אלה עונת ציד הלוויתנים, כאשר חלק מהציידים שטים לכיוון אנטרקטיקה והחוף האוסטרלי. שר החוץ היפני כבר הבהיר בעבר כי איסור על ציד לוויתנים כלל לא כלול במדיניות החוץ של ארצו. "יש לנו מסורת של אכילת בשר לוויתן", הוא אמר. משלחת גדולה של ציידים ומומחים עזבה בימים האחרונים את יפן בדרכה לדרום האוקיינוס השקט כדי לצוד 935 לוויתנים מסוג מינקה ו-50 מסוג פין, שמסווגים כזנים בסכנת הכחדה. פעילים אוסטרלים וניו-זילנדים למען ההגנה על הלוויתנים הודיעו כי יפריעו לצייד ולשם כך הם אף הצטיידו בספינה חדישה ומשוכללת, "האדי גיל" שיורה קרני לייזר לכל עבר ומפריעה לפעולת הצייד. כעת הטביעו הציידים את הספינה החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully