וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "הליקויים בשירותי המודיעין יטופלו"

ניסיון הפיגוע הכושל בדטרויט עשה את שלו. הנשיא ברק אובמה הודיע על שינויים בנהלי האבטחה של טיסות לארצות הברית. במקביל, הולנד ובריטניה ממשיכות לחקור את חלקן במקרה

רויטרס

( צילום:רויטרס. עריכה: רן צימט)

נשיא ארה"ב ברק אובמה קרא הלילה (רביעי) לפעול בדחיפות להגברת האבטחה בשדות התעופה. כמו כן, הבטיח אובמה שינויים ברשימת האנשים הנעקבים, רשימה שהוטחה בה ביקורת נוקבת בעקבות ניסיון הפיגוע בחג המולד במטוס חברת דלתא שטס מאמסטרדם לדטרויט. לדברי אובמה בידי רשויות המודיעין היה את כל המידע על המחבל הניגרי. "הכשל היה בחיבור בין הנקודות", אמר אובמה. הנשיא הגדיר את האירוע "פאשלה מודיעינית" ואמר כי היא היתה עלולה להסתיים בצורה גרועה הרבה יותר.

כעשרה ימים לאחר ניסיון הפיגוע הכושל עולים פרטים נוספים על המקרה והצעיר הניגרי המעורב בו. דובר הבית הלבן רוברט גיבס, אמר כי המחבל הניגרי מסר לחוקריו מידע מודיעיני שימושי.

במקביל, התובע הציבורי בהולנד אמר היום כי עבדול מוטלב פעל לבדו וכנראה הבריח את חומרי הנפץ מניגריה. בנוסף נמסר כי בניגוד לסברה של מספר נוסעים מהטיסה, הצעיר הניגרי לא קיבל סיוע בנמל התעופה סחיפהול שבאמסטרדם, משם עלה על הטיסה לדטרויט.

בריטניה הודיעה מצדה כי לגורמי הביטחון במדינה לא היה מידע מוקדם על כוונת אל קאעדה לפוצץ את המטוס וכי גורמים במדינה לא מנעו מידע מודיעיני מעמיתיהם האמריקאים. שר הפנים הבריטי אלן ג'ונסון אמר שארצו חלקה פרטים על עבדול מוטלב עם וושינגטון, אך לא היה מידע על התקפה ספציפית.

עדכון ראשון: 22:28

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully