וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בבריטניה: השיקוף מפר חוקי פדופיליה

ארגוני זכויות אדם ופרטיות בבריטניה מודאגים מהתוצרים שמנפיקות מכונות השיקוף המלא בנמלי התעופה. "התמונות מפורטות ושקולות לחומר פדופילי"

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכה:רן צימט)

האמצעים שממשלות ברחבי העולם נוקטות כדי להילחם בטרור, הטרידו לא פעם את ארגוני זכויות האדם והשמירה על הפרטיות. כעת מביע ארגון בריטי התנגדות נחרצת למכונות השיקוף המלא שיוצבו בנמלי תעופה במדינה. בארגון טוענים כי התמונות שנוצרות הן כה "מפורטות", עד שהן שקולות למעשה לחומר פדופילי. כך מדווח היום (שלישי) "הדיילי טלגרף".

ההחלטה על הגברת האבטחה בנמלי התעופה בבריטניה ובתוכה גם השימוש במכונות השיקוף המלא, התקבלה בשבוע שעבר לאחר ניסיון הפיגוע הכושל במטוס חברת דלתא בדטרויט. ארגוני זכויות אדם בריטים דורשים לנקוט באמצעים שימנעו את העברת תמונות השיקוף של ילדים ושל ומפורסמים לאינטרנט.

מכונות שיקוף מלא. Chip Somodevilla, GettyImages
ארגוני ילדים וזכויות אדם חוששים שצילומי השיקוף של ילדים ומפורסמים יודלפו לאינטרנט/GettyImages, Chip Somodevilla

בנמל התעופה במנצ'סטר, החל בחודש שעבר ניסוי במכונות שיקוף מלא, לאחר שילדים קיבלו פטור מהבדיקה. ההחלטה התקבלה בעקבות אזהרה של ארגון בשם "פעולה למען זכויות ילדים", שטען כי מכונות השיקוף עלולות לעבור חוק הגנת הילד, לפיו אסור על פי חוק ליצור תמונה בלתי הולמת של ילד.

עם זאת, גורמים ברשות שדות התעופה הבריטית, אומרים כי איש ביטחון אחד בלבד רואה את תמונות השיקוף באזור נפרד ולאחר מכן הן נמחקות. דובר משרד התחבורה בבריטניה אמר לעיתון "הגרדיאן" כי משרדו מגבש קוד התנהלות שיבטיח כי החששות יילקחו בחשבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully