וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק למזכ"ל האו"ם: סייע לחידוש המו"מ

שר הביטחון שוחח בטלפון עם באן קי-מון וביקש ממנו לעשות כל שביכולתו כדי לקדם את חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. ברק עדכן את באן בכך שישראל דואגת לצרכים ההומניטריים בעזה

שר הביטחון אהוד ברק שוחח היום (שלישי) בטלפון עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון ועדכן אותו בהתפתחויות באזור. השניים שוחחו על המאמץ לחידוש התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים. במהלך השיחה ברק ביקש ממזכ"ל האו"ם לסייע בחידוש המו"מ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בתוך כך עדכן ברק את באן בכך שישראל דואגת לצרכים ההומניטריים בעזה.

אתמול נפגש ברק עם שליח הקוורטט טוני בלייר ודן עמו בתהליך המדיני. ברק ביקש מבלייר לפעול לכך שהאירופים ילשבו ידיים עם ארצות הברית ועם מצרים בניסיון לחדש את התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בפתח ישיבת סיעת הליכוד כי "מאז כינון הממשלה אני קורא לחידוש המו"מ עם הפלסטינים ללא תנאים מוקדמים. אני מאמין שהמו"מ על עצם הכניסה למו"מ עיכב אותנו די והותר. בשבועות האחרונים אני מתרשם שיש שינוי מסוים באווירה. אני מקווה שקיימת הבשלה שתאפשר את הנעת התהליך המדיני. בהקשר הזה אני רואה בתקשורת כל מיני עמדות מדיניות, תוכניות וקווי גבול שכביכול מיוחסים לי".

נתניהו הוסיף כי "אני רוצה להבהיר בצורה חד משמעית כי עמדותיי לא השתנו. אמרתי בעבר שישראל מוכנה להיכנס למשא ומתן מיידי עם הרשות הפלסטינית ללא תנאים מוקדמים. בהמשך המשא ומתן כל צד חופשי להעלות את עמדותיו. אנחנו רציניים בכוונתנו להגיע להסדר שלום. נעמוד על כך שתוצאות המשא ומתן יקבעו סביב שולחן הדיונים בסופו של התהליך ובוודאי לא בתחילתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully