וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סומליה: חלוקת המזון הופסקה עקב איומים

ארגון קיצוני הקשור לאל קאעדה מסר איומים מפורשים לנציגי תוכנית חלוקת המזון של האו"ם בסומליה ובעקבות כך הוחלט להפסיק את הפעילות בדרום המדינה. כמיליון בני אדם עלולים לגווע ברעב

התוכנית לחלוקת מזון של האו"ם (WFP), הודיעה היום (שלישי) על השהיית פעילותה בחלקים נרחבים בדרום סומליה וזאת בשל איומים נגד חבריה ובשל "דרישות בלתי אפשריות" שהוצגו בפניהם על ידי מורדי ארגון אל-שבאב השולט באזור.

לתוכנית המזון של האו"ם יש חלק חשוב בסיוע הבינלאומי במדינה הסובלת ממשבר הומניטרי קשה עקב בצורת ועימותים אלימים. פיטר סמרדון, דובר הארגון אמר כי "למרות ההשהייה, תוכנית המזון של האו"ם תישאר פעילה במרכז ובצפון סומליה". לדברי סמרדון, כמיליון בני אדם יושפעו מהפסקת הפעילות בדרום.

ארגון אל-שבאב, שנחשב בארצות הברית כשלוחה של אל קאעדה במדינה, הוא ארגון מוסלמי קיצוני השולט בדרום סומליה. אנשיו איימו פעמים רבות על נציגי ה-WFP, בטענה שהוא הורס את החקלאות המקומית ומרגיל את המקומיים לסמוך על מוצרים מיובאים. באו"ם אומרים כי החקלאים הסומלים לא יכולים לתת מספיק מזון.

על פי דובר ה-WFP, אל-שבאב אף פרסמו דרישות לארגונים הומניטריים המבקשים לפעול בדרום. "הדרישות כוללות את פיטורי הנשים וכן תשלום של 20 אלף דולרים בכל חצי שנה עבור אבטחה".

בכיר באל-שבאב בירך על ההודעה של ה-WFP. "זה עונג גדול לראות אותם וארגוני ביון אחרים משהים את ההתערבות שלהם בסומליה. לעולם לא ניתן להם לשוב לכאן", אמר שייח' איברהים גארוון ל"רויטרס". "יש לנו אדמה נהדרת ואנחנו יכולים לגדל יבול בעצמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully