וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחתנת עם בן מינך במלוואי? צפה למאסר

ביהמ"ש במדינה במזרח אפריקה סירב לשחרר בערבות את טיוונגה צ'ימבלנגה וסטיבן מונג'זה, שחשפו את נטייתם המינית בטקס חתונה. אם יורשעו קיים חשש שיישלחו ל-14 שנות מאסר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

בית המשפט במאלווי סירב היום (שלישי) לשחרר בערבות את שני הגברים שהפכו לזוג החד מיני הראשון שהתחתן במדינה. השניים, טיוונגה צ'ימבלנגה וסטיבן מונג'זה נעצרו והואשמו בשבוע שעבר ב"חוסר צניעות במקום פומבי". נישואים חד-מיניים אינם חוקיים במלאווי ואם הם יואשמו במעשי סדום הם צפויים לעונש של עד 14 שנות מאסר.

השופט שסירב לאשר את שחרור בני הזוג בערבות אמר כי הוא עושה זאת בכדי להגן עליהם מפני המפגינים שהמתינו להם מחוץ לאולם בית המשפט. המשטרה המקומית מסרה, כי השניים נשלחו לבדיקות רפואיות שייוודאו האם אכן קיימו יחסי מין.

בני הזוג התחתנו במהלך סוף השבוע בטקס מסורתי. "הם מאוד רצו להתחתן כי זו תהיה הפעם הראשונה שהומואים הציגו את נטייתם המינית בפומבי, סיפר אחד מהאורחים בחתונה. לדבריו, "ירח הדבש של הזוג הגיע לסיומו עם מעצרם".

במרבית מדינות אפריקה נחשבים יחסים חד-מיניים לאסורים ופסולים ונחשבים לייבוא מהמערב. אך מנגד, השלטונות מכירים בארגונים למען זכויות ההומוסקסואלים לצורך המאבק באיידס.
כ-14% מהאוכלוסיה במלאווי נושאת את נגיף האיידס, ובקרב הקהילה ההומוסקסואלית מדובר על כ-20% נשאים. הקהילה אמנם חיה בפחד ובמסתור, אולם השלטונות המקומיים מנסים להגיע אליה בניסיון להגביר את המודעות למחלה ולכן פועלים יחד עם ארגוני זכויות אדם בנושא. ב-38 מתוך 53 מדינות אפריקה קיימים חוקים בהם מוגדרת ההומוסקסואליות כעבירה פלילית, ובאוגנדה הדבר נחשב אף לעבירה שדינה מאסר עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully