וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הבא בדרך: אושרה בנייה במזרח י-ם

עיריית ירושלים אישרה בניית 4 מבני מגורים בצפון הר הזיתים שבמזרח העיר, סמוך לשכונות הערביות ג'וז ועסאוונה. יו"ר מרצ: "ראש העיר מתנהג בחוסר אחריות"

האם המשבר הבא ביחסי ארה"ב-ישראל מתקרב? הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה אתמול את הקמתם של ארבעה מבני מגורים חדשים במזרח ירושלים, כך פורסם היום (שלישי) בגלי צה"ל. המבנים צפויים לקום סמוך לישיבת "בית אורות" שבצפון הר הזיתים, כך תהפוך הישיבה להיות חלק משכונת מגורים.

עוד פורסם כי 24 משפחות מתוכננות לאכלס את המבנים. מימון הפרויקט והיוזמה להקמתו מגיעים מהמיליונר היהודי-אמריקאי ארווין מוסקביץ' שכבר היה מעורב בעבר בבנייה יהודית שנויה במחלוקת במזרח ירושלים.

החלטת הוועדה למעשה מעניקה היתרי בנייה באזור הסמוך לשכונות הערביות ואדי ג'וז ועיסאוויה. ישיבת "בית אורות" הוקמה לפני כ-20 שנים, אז הבטיח ראש הממשלה יצחק שמיר להרחיב את הבנייה היהודית במזרח העיר. ואכן, במהלך השנים הוקמו השכונות היהודיות מעלה זיתים, עיר דוד ושייח ג'ראח.

"המעשים מערערים אמון הפלסטינים"

"ניהולה והובלתה של עיר מורכבת וטעונה כירושלים מחייבת הרבה יותר אחריות, שיקול דעת וריסון ממה שמפגין בחודשים האחרונים ניר ברקת", אמר יו"ר מרצ, חבר הכנסת חיים אורון בתגובה לפרסומים. אורון גם הזהיר מפני גישתו של ברקת, שתוביל להתלקחות מיותרת. "עם כל הכבוד לברקת", אמר, "כדאי שאת הסוגיות המדיניות יותיר לממשלה".

ח"כ יולי תמיר (העבודה) אמרה בתגובה להחלטה כי "מדינת ישראל מדברת בכפל לשון, ביד אחת מדברת על רצון למו"מ, וביד שניה מאפשרת בנייה במקומות שברור שיהיו בשטחה של המדינה הפלסטינית בעתיד. וברור שמעשים אילו מערערים את אמון פלסטינים במו"מ ויבעירו את השטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully