וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: החשוד העיקרי בטבח טוען לחפותו

ראש העיר שנחשב כאחראי לרצח 57 אנשים שהיו בדרכם להציג את מועמדות יריבו בבחירות, מכחיש כל קשר לארוע. הוא הובל לביהמ"ש תחת אבטחה כבדה, לאחר שהותקף ע"י עיתונאים

ראש העיר החשוד העיקרי באחריות לטבח בדרום הפיליפינים בו נרצחו 57 בני אדם בחודש נובמבר האחרון, טען הבוקר (שלישי) לחפותו בבית משפט מקומי. ראש העיר, דאטו אנדאל אמפטואן, השיב ל-41 אישומי הרצח שהוגשו נגדו בבית משפט מאולתר שהוקם במחנה משטרה מרכזי במנילה.

אמפטואן הוא חבר בארגון פוליטי בעל השפעה רבה במדינה, ומקורב לנשיאה גלוריה ארויו. הוא ראש עיר במחוז מאגינדאנאו במדינה ובנו של המנהיג הפוליטי של האזור. הוא מכחיש כל קשר לטבח בו נרצחו 57 אנשים שהיו בדרכם להגיש טפסי מועמדות לבחירות של איסמעיל מאנגודאדטו, יריבו בבחירות. על פי ההערכות, אמפטואן הבן ביקש להחליף את אביו ולרוץ כמתמודד יחיד, אך החלטתו להתמודד של מאנגודאדטו שיבשה את התוכניות שלו. בין ההרוגים בטבח היו גם אשתו של מאנגודאדטו ושתי אחיותיו. התביעה טוענת כי אמפטואן עמד בראש קבוצה של 100 חמושים שעצרו את השיירה בה נסעו הנרצחים, ירו בהם למוות וקברו את גופותיהם בקבר אחים.

אמפטואן הגיע לדיון בעניינו כשהוא מלווה ב-30 אנשי ביטחון חמושים, לאחר שבדיון המוקדם בעניינו הוא הוכה על ידי המון זועם שהורכב ברובו מעיתונאים שזעמו על המספר הגדול של עמיתיהם שנהרגו בטבח. לאחר שהכחיש כל מעורבות בטבח בפני בית המשפט הורה השופט על דחיית המשך המשפט לשבוע הבא, בכדי לאפשר לכתריסר עדים להגיע למתן עדות. ב-BBC דווח, כי המשפט צפוי להיות ארוך ומפותל וישמש כמבחן למערכת המשפטית במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully